Mindennapi beszélgetések

Figyelem!Regisztrálás után kérlek írj egy emailt nekem a szasz.attila@zaporozsec.com-ra melyben benne van a választott felhasználó neved,hogy aktiválni tudjam az azonosítód!

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.09.25. 20:32

Kíváncsi lennék erre az autóra élőben.Sztem a hétköznapi polgár csak egy szép autót lát benne ami nem baj.Elég ha az apró hibákat mi tudjuk.Majd akkor kell szájalni,ha különbet tudunk mellé állítani :)
Fozát! Szombatra megtennéd,hogy feltöltöd a klubautó akksiját és befújod csavarlazítóval a hengerfej csavarokat meg a kuplung munkahengerbe belegyógyult hollandert?
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: Fozat » 2011.09.25. 21:26

Persze meglesz csinálva.
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.09.26. 12:13

zaposuli 1

még egy kis segítség a benzinkályha és a kispohár kérdésköréhez.
az ugye a " Hogyan tovább ?" könyvből ismert, hogy a sebesség növekekedésével nő a készülék
benzinfogyasztása is, így állóhelyzetben 0,32 l/h mig 100 km/h-nál ennek duplája 0,64 l/h.
és itt a nagy kérdés, hogy adott átmérőjű üzemanyagfúvókán, hogy folyhat kétszer annyi benzin 100 km/h-nál ?
ilyen magas labdát már könnyű lesz leütni, most már szerintem minden fanatikus zaporozsecesben összeállt a kép,
hogy a fűtőkészülék tervező konstruktőrei milyen zseniálísan egyszerű megoldást találtak, az áramlástani ismereteik
felhasználásával, és remélem most már záporozni fognak a válaszok a pontos működési elvről.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: Fozat » 2011.09.26. 17:15

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... do&asrc=fa.

Olasz rendszámmal szerintem elég ritka!!
Zaporozsec 968 M.
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.09.26. 17:57

Fozat írta:
> Persze meglesz csinálva.


Köszönjük!
Holnapra remélem lesz pontos létszám!
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.09.26. 18:05

IB 64-13 írta:
> zaposuli 1
>
> még egy kis segítség a benzinkályha és a kispohár kérdésköréhez.
> az ugye a " Hogyan tovább ?" könyvből ismert, hogy a sebesség
> növekekedésével nő a készülék
> benzinfogyasztása is, így állóhelyzetben 0,32 l/h mig 100 km/h-nál ennek
> duplája 0,64 l/h.
> és itt a nagy kérdés, hogy adott átmérőjű üzemanyagfúvókán, hogy folyhat
> kétszer annyi benzin 100 km/h-nál ?
> ilyen magas labdát már könnyű lesz leütni, most már szerintem minden
> fanatikus zaporozsecesben összeállt a kép,
> hogy a fűtőkészülék tervező konstruktőrei milyen zseniálísan egyszerű
> megoldást találtak, az áramlástani ismereteik
> felhasználásával, és remélem most már záporozni fognak a válaszok a pontos
> működési elvről.



Drága uram! Minden kérdés pofonegyszerű ha tudjuk a választ :) !De én nem tudom,ráadásul esténként kiszívott aggyal ülök ide és nem tudok áramlástani kérdésekben logikusan gondolkodni...Viszont a válasz érdekel!Lehet,hogy nyitni kell egy Zaposuli című rovatot is :) Ha sok ilyen érdekességet tudsz akkor mindenféleképpen hasznos lenne! (márpedig van olyan érzésem,hogy van még más is a tarsolyodban)Vagy tévednék? :)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.09.26. 19:45

Zaposuli 1
megoldás kulcsszava a torló nyomás: a csomagtér nincs hermetikusan elzárva a külső levegőtől, igy az autó sebességével (100 km/h) érkező levegő bejutva a csomagtérbe, lelassul, a nyomása megnő (torlópont alakul ki), nos ez a nyomásnövekedés a poháron és a túlfolyó csövön keresztül belép az úszóházba, ahol a szabályozott benzinszintre hatva növeli a fúvókán átaramló mennyiséget (mivel a fúvóka másik oldalán lévő nyomás nem változik), ami éppen azt eredményezi, hogy a hőcserélőn átáramló nagyobb mennyiségű fűtőlevegőt (utastér ablak kicsit nyítva, szívó hatás ) az égőtérbe jutó többlet benzin közel azonos hőfokra fogja felmelegíteni, és így szerencsés zapi tulajdonos nem kényszerül lassú haladásra még minusz 20 fok esetében sem, továbbá nem kell attól tartania, hogy a kvarcrúd annyira kihül, hogy a mikrokapcsoló lekapcsol, csak persze a benzinszámla lesz picit nagyobb :lol:
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.09.26. 20:47

Nagyon izgi,és úgy tűnik igaz is lehet.Nekem mégis le szokott hűlni a kályha.Hmmm.Vajon amerikai testvéreink hogy oldották ezt meg jóval 968 as bajtársunk problémája elött a Chevrolet gyárban?
[attachment=0]ZAZ 002.jpg[/attachment]
Mert azt azért remélem tudjuk hogy a benzinkályha nem orosz találmány és a legközelebbi rokon(nem az nsu) is így oldotta meg a fűtést.
Csatolmányok
ZAZ 002.jpg
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.09.27. 19:32

nahát ez a Corvair sem egy mai szerkezet, de nem csak a formavilágában, hanem tervezési és anyagválasztási hibákból adódóan is hasonlít a zapihoz, és persze az ős-példányok állóhelyzeti fűtése is, amit úgyszintén sok panasz váltott ki. A képen jól látszik, hogy az első futómű konstrukciója sem volt "csomagtérbarát" plusz a pótkerék is orbitálisan nagy teret foglalt el , majd a rengeteg kritika hatására, nem véletlenül próbálták később betuszkolni a forró motortérbe.
Így hát két szegény járgány több szempontból is rokon léleknek tekinthető. (és persze az NSU nem annyira, mert ott már egy kicsit felkészültebbek voltak a gyártásnál)
Nos a saját autónknál maradva a lényeg: amennyiben a megbízhatóan működő benzinkályhánk adagolása sebességkompenzáló rendszerű , és észrevehetően gyengül a teljesítménye nagyobb sebességnél, akkor ellenőrizni illik az
átfolyási keresztmetszeteket : elzáró szelepet, adagoló fúvókát, az égőtérbe vezető üzemanyagcsővet, továbbá az égőtéret lerakodások szempontjából a hőcserélő felületekkel, és a túlfolyó vezeték átjárhatóságát is, de lehet hogy az utastér elefántfülét kell kevésbé kinyitni, vagy talán a nagy hideg közepette a büszke zapi tulajdonosnak nem irreálisan magas sebességgel kell repesztenie, mert akkor már a láng is kialudhat....,,
Az is igaz, hogy nem a shadrinski orosz elvtársak találták fel a zapi állófűtését, de lehet, hogy egy gulagból visszahozott amerikai ipari kémet ők bíztak meg, akinek a Corvair állófűtés beszállítójához sikerült bekerülnie.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.09.27. 20:08

Na bakker! Ez aztán a hidegháború! (kihűlt a kvarcrúd) Hihihi :lol:
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: Fozat » 2011.09.29. 16:46

Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.09.29. 19:28

110206R írta:
> Na bakker! Ez aztán a hidegháború! (kihűlt a kvarcrúd) Hihihi :lol:



Ez jó! :)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.09.29. 19:29

Fozat írta:
> Ezt az autót imeri valaki???
>
> http://oldtimer-info.hu/index.php/site/show_vehicle/113



Majd ha egyszer sok pénzem lesz... :)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.09.29. 19:41

Csak egy kérdés: vajon a kubai testvérekhez miért nem szállítottak Zaporozseceket ? Vagy ne tán szállítottak, csak nem tudunk róla , vagy már nem kellett annyi szivar és cukornád az oroszoknak ?
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.09.29. 19:45

Vagy véges volt a gyártó kapacitás illetve belátták,hogy nem ezzel a típussal hódítják meg a világpiacot :)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

ElőzőKövetkező

Vissza: Zaporozsec fórum,beszélgetések,találkozók,rendezvények és beszámolók



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég

cron