Oldal: 4 / 63

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.15. 15:36
Szerző: szaszatis
Tisztelt 110206R kolléga!
A nálad rendelhető,általad beszerezhető alkatrészekről tehetnél fel képet és felhívást az alkatrészes témába!Először úgyis ott nézik meg...
:)
Köszi!
És a későbbiekben minden újdonságot feltehetnél oda.Oké?

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.15. 16:25
Szerző: 110206R
Kedves Fönök kolléga!
Szerintem meg elég ez az egy fórum,a mindennapi beszélgetések.Felesleges szétszaggatni az amúgy is kicsi érdeklődést.Szerintem.Priváthoz még mindig nem vagyok jogosult :-(

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.16. 10:28
Szerző: IB 64-13
Köszönöm a nem kockacukorból készülő kerékanya javasolt meghúzási nyomatékát, csak még egy info kellene,
hogy milyen anyagminőséggel dolgozik a gyártó partner az M10 anyánál 5.8, 6.8, vagy 8.8 ?
A pontos meghúzási nyomatéknak nagy szerepe van az anyagminőség, folyáshatár figyelembevételével, amit illik
nyomatékkulccsal betartani.
Persze az anyagminőség függvényében a nyomaték is változhat 28-49 Nm-ig.

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.16. 20:27
Szerző: szaszatis
IB 64-13 írta:

> A pontos meghúzási nyomatéknak nagy szerepe van az anyagminőség,
> folyáshatár figyelembevételével, amit illik
> nyomatékkulccsal betartani.


Ebben igazad van,de kevés autós szaladgál nyomatékkulccsal,hogy defektnél,kerékcserénél kéznél legyen :)

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.17. 08:34
Szerző: IB 64-13
szasztis válaszára

természetesen nem egy éjszakai órában,vaksötétben, lakatlan árokparton, füstölő durdefekt utáni kerékcserére gondoltam,
hanem arra, hogy a megszállott, önfejű zapi tulajdonos néha modjuk a nagyon hasznos gyári utasításokat lapozgatva elvégzi az ajánlott kerékforgatásokat saját jól felszerelt műhelybázisán, ahol a nyomatékkulcs sem hiánycikk, és
rájön, hogy a hengerfej anyák meghúzása után, itt is legyünk precizek.

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.17. 17:07
Szerző: Fozat
http://www.youtube.com/watch?v=rK301yXRsLc.
A zöld Zapi nem is mutatna rosszul így.

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.18. 00:58
Szerző: 110206R
csak még egy info kellene,
> hogy milyen anyagminőséggel dolgozik a gyártó partner az M10 anyánál 5.8,
> 6.8, vagy 8.8 ?
> A pontos meghúzási nyomatéknak nagy szerepe van az anyagminőség,
> folyáshatár figyelembevételével, amit illik
> nyomatékkulccsal betartani.
> Persze az anyagminőség függvényében a nyomaték is változhat 28-49 Nm-ig.
Nem áll adat rendelkezésre épp úgy mint a gyári kerékanyák szakítószilárdságáról sem.Ezért meg kell elégedni a gyártó partner azon állításával hogy "fasza anyagból van".Nekem ez bőven elég.Akinek meg nem,az ne akarjon ilyen csavarokat.Ennyi.A folyáshatárról pedig nem vagyok hajlandó vitát nyitni egy olyan témában ami nélkülözi a gyári pontos adatokat. :evil:

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.18. 07:31
Szerző: szaszatis
Fozat írta:
> http://www.youtube.com/watch?v=rK301yXRsLc.
> A zöld Zapi nem is mutatna rosszul így.



Kemény kis jószág!
Majd amikor a klubautó is így hasít :) Felfigyelnének a klubra az tuti!!

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.18. 09:04
Szerző: 110206R
[attachment=0]részlet.jpg[/attachment]Hát így állunk most!

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.18. 09:06
Szerző: 110206R
:shock: Nekem tecccik!

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.18. 17:24
Szerző: szaszatis
Óóóó!
Hát ez nem piskóta!Jó lenne már az enyémet ott látni :)
Két hét múlva lesz egy vizsgám amin elég sok múlik.... :?

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.19. 09:29
Szerző: IB 64-13
110206 R acél kerékanya

bocs, nem tudtam, hogy ilyen kényes téma az anyagminőség felöl érdeklődni, csak azért mertem megkérdezni, mert többször volt olyan vélhetőleg gyári anya (persze nem a kerékkulcson való ugrálástól, vagy légkulccsal való meghúzástól) simán kézi erőtől megszakadt, és ugye a gyári zapi szerszámkészletben lévő kerékanyakulcs nem a hosszú erőkaráról volt híres.....

PS
( a hengerfej töcsavar anyák meghúzása is a rengeteg imádkozásnak köszönhetően már-már felér egy egyházi üneppel , pedig pontosan betartjuk a nyomatékot)

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.19. 11:12
Szerző: 110206R
Kedves Kolléga!
Nem kényes a téma.Mondtam már,fasza anyagból van.Egyébként annyit azért hozzá fűznék hogy az elmúlt 22 év zaporozsecezés alatt soha nem szakadt meg kerék anya az autóimnál.Viszont kerékanya tőcsavar annál inkább! Valószínünek tartom hogy az gyengébb paraméterekkel rendelkezik.
Veszélyes és rossz mínőségű alkatrészeket nem vagyok hajlandó beszerelni,aki ismer az tudja.
A gyári csavarok igen hajlamosak megszakadni mind a futóműben mind a motorban.Ezért is vannak alacsony nyomatékok megadva gyárilag.
Vagyis hogy azok a megfelelő (kicsi)nyomatékok és ha erősebben húzza meg a szaki akkor bizony elszakadnak.
A témát lezártnak tekintem.
Üdvözlettel!

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.21. 18:03
Szerző: Fozat
A klubnapról nagyon nagy a csönd!!!
Senkit sem érdekel????

Re: Mindennapi beszélgetések

HozzászólásElküldve: 2011.09.21. 18:59
Szerző: 110206R
Hát nyüzsgés az nincs.Nem egy méhkas az biztos. Tartálykám elkészült?