Rendezvények

Figyelem!Regisztrálás után kérlek írj egy emailt nekem a szasz.attila@zaporozsec.com-ra melyben benne van a választott felhasználó neved,hogy aktiválni tudjam az azonosítód!

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: 3A3968A » 2016.03.15. 09:47

Kedves Zapi-rajongók!
2016 első beszélgetős-szerelgetős klubnapját március 19-én, szombaton tartjuk, ezúttal Felsőzsolcán.A fő témakör jelen állás szerint a fékjavítás lenne.
Kérlek jelezzetek vissza a micu24@freemail.hu címre, ha szeretnétek jönni, és küldöm a részleteket mailben!
Üdv, BM
Avatar
3A3968A
 
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2011.04.28. 19:38

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2016.06.07. 05:58

Klubautó váltás

Eljött az ideje, hogy elővegyük a téli álomba szenderült klubautót. Remek napot sikerült választanunk, ugyanis szikrázó napsütésben tudtuk bütykölni a zapit. Legutóbb sikerült visszarakni a váltót és már készültünk rá, hogy meghajkurásszuk, de egy elfáradt váltó szilent keresztülhúzta a számításainkat. Időközben érkezett cseredarab és a négy fős szerelőcsapattal neki is ugrottunk a feladatnak. Gyorsan a helyére került a sebességváltó és a váltó kulissza közti szilent. Következett a motor. Akksit a helyére dobtuk, a slusszkulcsot elfordítottuk, kicsit kelletlenül ugyan, de elindult a zapi. Igaz a négy közül csak két henger volt hajlandó felébredni. Ellenőriztük a gyertyákat, gyújtáskábeleket, mindent rendben találtunk. Ismét indítás következett. Próbálkozásunkat siker koronázta, a két lustálkodó henger is megindult és a váltó is hibátlannak tűnt. Mindent adott volt, hogy saját lábán kiálljunk a garázsból és menjünk pár kört. Mint ahogy a videón is jól látható, szépen teljesített a klubverda a teszteken. Négy emberrel is igen jól húzott, végre a 4. sebességfokozatot sem dobálta és meg is lehetett vele állni.
Mialatt a klubautóval foglalatoskodtunk addig Gyuri az M21-es Volgáján tevékenykedett. Mosás, olajcsere, karbi ellenőrzés. Időnként mi is bekapcsolódtunk egy-egy folyamatba. És ha már ott volt a magas nyomású mosó, beálltunk a zapival is a sorba. Jó alaposan át lett veretve mindenhol. Kapott a motortér, csomagtér, kerékdobok és a díszlécek mögé ivódott trutyi is végre lejött. A gumiszőnyegek is át lettek dörzsölve. Nagyjából sikerült leszedni az évek alatt kocsira rakodott koszt. Aztán hagytuk is napfürdőzni a járgányt, ebédszünetet tartottunk. Szünet után egy kis csinosítgatás következett. Az utasteret nagyjából kisepertük (legközelebb egy porszívózás is ráfér) és végre rendet raktunk a csomagtérben összedobált alkatrészek között. Szóval lassan kezdi kultúrált, használható szovjet népautó látszatát kelteni a klub által dédelgetett zapi. A legközelebbi klubnap alkalmával a benzinkályhát és az ablaktörlőt kellene feléleszteni, aztán ott van a zár, mert az ajtók néha kinyílnak. Le kellene végre mindkét hidraulika folyadékot cserélni egy teljesen tisztára. Meg aztán az utastérben is lehetne ezt-azt csinosítgatni, többek között valami kulturált vezetékhálózatot kellene kialakítani. Tehát legközelebbre is akad tennivaló, remélhetőleg nagyobb létszámban leszünk jelen és sikerült a tervezett feladatokat elvégezni.
Természetesen KÉPEK meg VIDEÓK most is készültek.
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2016.06.07. 06:18

A hétvégén a Magyar Zaporozsec Klub 4 tagú különítménye Dunakeszin járt a Veterán Jármű és Retro Találkozón. Első rendezéshez képest igen jó hangulatot sikerült összehozni a szervezőknek remek helyszínen. Hallottunk most is jót és rosszat a Zaporozsecről. Nekem személy szerint egy Úr volt a kedvencem aki a metálkék villámba ülve jólesően idézte fel első nyereményautójának egy 1973-as világoskék Zaporozsecnek a történetét. 1973-ban nyerte OTP nyereményen. Érdekes módon nem a csepeli Merkur telepen kellett átvennie, hanem Szentendrén a HÉV végállomás mögött. Állítólag ott csak szovjet járművek ácsorogtak. Első útján csak a Clark Ádám térig sikerült jutnia, mert ott megállt a zapi. Nem nagyon értett még hozzá, hogy mit hogy kell használni az autón, de aztán az évek során összecsiszolódtak és sok helyre elvitte őket. Csinált egy érdekes átalakítást is az autón. A homlokrácsból kivágott egy darabot és beillesztett 2 db ködlámpát, kicsit úgy nézhetett ki mint a dupla kör lámpás zsiguli :) Precíz embernek tűnt, egy makulátlan kabrió Triumph-al érkezett, szóval biztos igényes volt az az átalakítás. 1979-re sajnos nagyon leromlott a zapi motorjának állapota. Pesten valamelyik szervizbe ment vele ahol azt mondták neki, hogy egyszerűbb ha rendelnek egy új motort és azt rakják bele. Elmondása szerint azóta várja a telefont, hogy megérkezett a motor :lol: Végül eladta és azóta nem tud semmit róla. A rendszámát is mondta, de pontosan nem emlékszem, talán IX-es volt. Nagyon jót beszélgettünk.

DSC_2115_resize_2.jpg
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2016.06.15. 05:44

Klub és egyéb Zaporozsecek

Mielőtt beköszöntött volna a nagy hőség és mindenki elment volna pihenni, tartottunk egy nyári szerelős klub napot. Tennivaló még volt bőven a klubautón, de egy régi-új vendéget is viszontláthattunk. Ismét kiscsoportos foglalkozás keretében bütyköltünk, és minden emberre jutott egy Zaporozsec. Ugyanis azon ritka esetek egyike fordult elő, hogy egyszerre 5 zapi ácsorgott az udvaron. A metálkék villám, Gyuri OT-s kopoltyúsa, Karcsi frissen fújt M-es gépe, a klubautó és a Csipkerózsika álmából ébredező sárga M-es Képes Gábor régen látott autója. Sokáig pihengetett már egy garázsban, nem ártott neki egy gyorsszerviz. Olajcsere, szűrő takarítás, szelephézag állítás. Rögtön ennek ugrottunk neki, de 4 ember túl sok volt az autó körül, úgyhogy kétfelé szakadt a társaság, a klubautón is volt mit csinálni. A motormágusunk, Gábor továbbra is a klubautó motorterét tökéletesítette, pár burkolatot még vissza kellett rakni. Az akna felett álló M-es zapin megtörtént az olajcsere, a centrifugál szűrőt is leszedtük, mert hát úgy illik, hogy legalább 2 olajcsere periódus után kitakarítja az ember. Hát bizony ennél az autónál ezt a műveletet már rég nem csinálta senki, volt némi olajsár a tárcsa oldalfalán. Mivel elég gyengécske volt a motor, kompressziót is mértünk. A 4 hengerből 2 nagyjából tette a dolgát, 1 még elment a 4. viszont nem volt hajlandó dolgozni. A szelephézagok sehol sem stimmeltek, de a beállítás után sem táltosodott meg a motor. Eközben a klubautón néztünk egy olajszintet. Megrökönyödve tapasztaltuk, hogy kb. dupla mennyiség van benne, mint kellene. Megszimatolva a nívópálcát sajnos benzin szagot éreztünk. Áteresztett az AC, és benzin került a motorolajba. Épp volt nálunk másik 2 AC, elkezdtünk hát legózni. A sárga M-essel végeztünk, kikerült a garázsból. Sajnos a motor komolyabb hozzányúlást igényelne, mert így 3 hengerrel elég erőtlen, és hát nem is tesz neki jót, ha huzamosabb ideig így használják. Mindenesetre amit „tábori körülmények” között meg tudtunk tenni, azt megtettük.

Az ebédszünetet követően összeállítottuk a klubautó AC pumpáját, majd leengedtük a benzinnel kevert olajat a motorból. Volt nálunk épp annyi olaj, amit be tudtunk önteni, majd rátértünk az ablaktörlő kérdésre. Ugyanis a motor nem igen akarta megmozgatni a lapátokat. Nem tudni mit gondoltak a szovjet mérnökök, amikor berakták a műszerfal mögé az ablaktörlőt mozgató mechanikát. Szinte az egész műszerfalat szét kellett bombázni, hogy ki lehessen szedni, de végül sikerült. Amíg mi az ablaktörlővel piszmogtunk Gyuri gépében is ki lett cserélve az olaj, és meg lett járatva a tavaly ősz óta mozdulatlan korallpiros zapi.

Az idő közben jól elment, úgyhogy befejeztük a munkálatokat. A klubzapival természetesen saját erejéből álltunk be a helyére és megállapítottuk, hogy az AC javítás sikerült. Kicsit az az érzésünk, hogy míg sikerül 1 lépést előre tenni a klubautóval, után 2-t vissza kell lépnünk. De hát ez már csak ilyen. A lényeg, hogy végre saját lábán képes jönni, menni, megállni. És persze, hogy mindeközben a klubtagok jól érzik magukat.

Természetesen képek és videók most is készültek arról, hogy mennyire jól éreztük magunkat :)
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2018.05.09. 20:13

A hétvégén itt találkozhatunk,pár autóval jelen leszünk:
http://hungary.siguez.com/gyor/audi-are ... sgq5gsgts1
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Előző

Vissza: Zaporozsec fórum,beszélgetések,találkozók,rendezvények és beszámolók



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron