Rendezvények

Figyelem!Regisztrálás után kérlek írj egy emailt nekem a szasz.attila@zaporozsec.com-ra melyben benne van a választott felhasználó neved,hogy aktiválni tudjam az azonosítód!

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2013.03.19. 16:50

én úgy emlékszem, hogy a FIAT 850 -nek volt a belső visszapillantótükrébe beépítve a belsőtér világítása, szerintem
ezt szerelték át és tettek még hozzá két ajtókapcsolót, nem rossz ötlet.....
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2013.03.19. 18:34

szaszatis írta: A klubnapon ötletelni kellene a Retropartyzános megjelenéssel kapcsolatban.Jó lenne valami kompozíciót összeállítani,Zapis könyvek,újságok,piros telefon,kitűző,mindenféle egyéb relikvia kiállítására gondoltam.Valami bemutató vitrin nincs valakinek kéznél?Csak , hogy ne kelljen folyamatosan őrizni az apróságokat....Egyéb ötlet?Nekem van színem M-es katalógus (nagy),alkatrész katalógus,hogyan tovább könyv,szerelési könyv (piros és szürke is),Zapi kitűzőm,piros telefon,Autó Motor újság 1980-ból Zapival az elején,kicsi fehér modell Zapi,Petrov Trunkov a Verdák című filmből.....
Nos?

Sajnos zapis relikviákkal nem tudok szolgálni, de vannak MERKUR-os ereklyéim. Zászló, számológép, kitűző, naptárak (falra akasztós, asztali, zseb), autóvásárlók könyve. Az a baj velük, hogy 1987-1990 közöttiek. Ha sikerül összevakarni a klubautót, akkor van rá két régi fajta rendszámtáblám (anno a 79-es fehér zapinkon volt).
Viszont kellene csináltatni addigra legalább egy találkozós plakátot, használjuk ki az alkalmat a reklámra :D Illetve a megmaradt pólókat is ki lehetne rakni, hátha vkinek megtetszenek.
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2013.03.19. 19:49

zuluking írta:Sajnos zapis relikviákkal nem tudok szolgálni, de vannak MERKUR-os ereklyéim. Zászló, számológép, kitűző, naptárak (falra akasztós, asztali, zseb), autóvásárlók könyve. Az a baj velük, hogy 1987-1990 közöttiek. Ha sikerül összevakarni a klubautót, akkor van rá két régi fajta rendszámtáblám (anno a 79-es fehér zapinkon volt).
Viszont kellene csináltatni addigra legalább egy találkozós plakátot, használjuk ki az alkalmat a reklámra :D Illetve a megmaradt pólókat is ki lehetne rakni, hátha vkinek megtetszenek.

Jó gondolat...a plakát nyomtatható változatát elküldöd nekem?
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2013.03.19. 19:49

IB 64-13 írta:én úgy emlékszem, hogy a FIAT 850 -nek volt a belső visszapillantótükrébe beépítve a belsőtér világítása, szerintem
ezt szerelték át és tettek még hozzá két ajtókapcsolót, nem rossz ötlet.....

:shock:
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2013.03.25. 19:36

Ha ilyen termékeny szerelőnapok lesznek még akkor soha nem látott magasságokba emelhetjük a kis klubzapit. Aki nem volt az olvassa el a beszámolót és feltétlen mazsolázza át a képeket. Jó szórakozást!

Idénynyitó klubautó szerelés
Egy gyönyörű szép tavaszi napon a Magyar Zaporozsec Klub lelkes tagjai ismét összejöttek teljes létszámmal és gépparkkal, csak úgy hemzsegtek a szebbnél szebb Zaporozsecek a Nyári Pál utcai szerelő bázison, hogy részt vegyenek a frissen restaurált és OT-ztatott hófehér klubautó avató ünnepségén. Eme álomból felriadván száguldó riporteretek március 24-én azonban szembesült a valósággal. A klub 2013-as szezonnyitó összejövetelén, benzinkályha begyújtásra sarkalló hideg volt, a metálkék villám személyében egyetlen működőképes Zaporozsec érkezett, a klubautó még mindig viharvert állapotban volt viszont a megjelent 11 fő rekordnak számított. De ahogy az I. Zaporozsec Találkozóról készített filmen láthatta mindenki ez a társaság soha nem csügged. Ez most is így volt. A megjelent klubtagokon kívül (Atis, Vaskalap, Dave, András, Gyuri, Gábor, Zsolti) 2, a veterán járművek iránt érdeklődő emberrel bővült a szerelő csapat Vaskalap jóvoltából. Kozma Csaba személyében egy igazi veterán „őrültet” üdvözölhettünk, igen tevékeny részt vállalt a különböző munkafolyamatokból. Krommer István pedig vasútgépészként és a régi technikák iránt elkötelezettként szintén érdeklődve nézegette a nagy sürgést forgást. A reggel 9 órás kezdés kicsit eltolódott viszont utána annál nagyobb elánnal ugrott neki mindenki a kitűzött feladatoknak. Tennivaló volt bőven, motorösszerakás a jó olajlehúzó gyűrűvel, eldurrant fékcső csere, kuplung hidraulika, indexkapcsoló csere, benzintank kiszedés és takarítás. Gyuri vmi nyavajában szenvedett, úgyhogy ő csak néha kukkantott be, hogy haladunk. Gábor belebújt a motorba és kisebb nagyobb megszakításokkal az egész napot ott töltötte. Vaskalap és Csaba a bal első fékcső cseréjének esett neki. A menet közben érkező András a kuplung rendszer körüli anomália megszüntetésére vállalkozott, ide én is becsatlakoztam, Dave pedig ott segített ahol tudott. Atis a benzintank kiszedését és kitakarítását vezényelte. Ebben társra lelt Zsolti személyében aki, fiával karöltve érkezett. Egy forma 1-es szerviz csapat kutya füle ahhoz képest, amit mi prezentáltunk a garázsban. Majdnem minden a terv szerint haladt. A fékcső cserét és a fékrendszer légtelenítését követően újra volt fék a kocsin. A benzintank is kikerült, igaz a kulccsal zárható tanksapka, kulcs hiányában kicsit nehezen adta magát. A motor szép lassan kezdett összeállni. Egyedül a kuplung nem akarta az igazat. Már a sokadik jónak titulált főhenger lett berakva, de egyik sem tette a dolgát. Sűrített levegővel át lett fújva az összes cső amiben olaj közlekedett a dugulást kiküszöbölendő. Aztán egy légtelenítési próbálkozás közben az utastérben szörcsögő hangra lettünk filmesek. Az olajvezeték egy szakaszon megadta magát és eresztett, amit a gumiszőnyeg miatt nem vettünk észre. Evvel gyakorlatilag egy lassan 2 éves rejtélynek tettünk pontot a végére. A teljes vezeték ki lett rángatva le lett mérve és újra le lesz gyárttatva. A benzintankról nem meglepő módon kiderült, hogy korrodált belül. Az összes nyílását megnyitva nagyjából ki lettek rázva belőle a nagyobb rozsda darabok a többi meg majd egy-két sorba kötött benzinszűrőn majd fennakad. Viszont a motor felé menő fém benzincső forrasztása elengedett úgyhogy azt Zsolti elvitte reparálásra. Ebédidőben összegeztük az elért eredményeket, majd elismerően megveregetve saját vállainkat nekiláttunk a motor befejezésének. Atis lecsatlakozott úgyhogy már nem lehetett tanúja a bal hátsó oldalablak visszarakásának, de a fotógépnek és kezelőjének hála hacsak virtuálisan is de átélheti az élményt. És végül elérkezett a nap fénypontja, befőttesüvegbe benya, akksi a csomagtérbe és következhetett a motor indítás. Kicsit nehezen akaródzott neki a beröffenés, de a türelem és a kitartás meghozta gyümölcsét. Kisvártatva előkerült az alapjárat is, így ölbe tett kézzel tudtuk szemlélni, ahogy beszlopálja a befőttesüvegnyi naftát. Amint a videón is látható és hallható a motor meggyógyult. Fürge a gázreakció mind a 4 henger dolgozik, mi kell még. Jó, a karburátor még kicsit spricceli a benyát, meg az AC is engedi, de ezek már egyszerűbben orvosolható problémák. Szóval van még dolog bőven a klubverdán, de immár nem tűnik elérhetetlen célnak, hogy saját erőből elindítva, kiállva a garázsból pár kört lehessen tenni vele. Zárás képen egy fék tesztet azért még tettünk az udvaron, mely ismét kitörő sikerrel végződött. A következő klubeseményig egy igazi Yellow Cab és 2 Porsche társaságát élvezi a kis zapi. Reméljük erőt merít majd a német farmotorosokból!
Végül pedig a Szász Atis és jómagam által készített ÁLLÓ és MOZGÓKÉPES anyagok.
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2013.03.25. 22:19

Örülök,hogy beröffent a motor,így azért ad egy plussz doppingot az elkövetkezendő küzdelmekhez !
Már csak egy kuplung fémcső és egy váltóolaj csere aztán lehet csapatni kilinccsel előre :)
Felteszed majd alkalmasint a honlapra is ezt a beszámolót?
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2013.03.27. 11:06

a következő klubnapon a váltó, kormánymű olajcseréket és zsírzásokat (váltó kulissza)is el kell végezni, kell még egy
nagyfesz-kábel a trafó és az elosztó közé, továbbá olyan tápszivattyú lenne jó, ami illeszkedik az acélcsöves nyomóághoz.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2013.04.21. 20:12

Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2013.04.21. 20:14

Készülődés a hétvégi kiállításra:
Fénykép0270.jpg
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2013.04.23. 09:06

Üdv Márkatársak!

A hétvégén kint jártunk a 2. Tavaszi Szovjet Járműves Kiránduláson. Minden szép volt egészen addig míg a Budaörsi reptértől nem messze az Egér úton eltűnt a metálkék villám alapjárata. Mázli, hogy pont félre tudtunk állni egy útszéli parkolóba. A motorháztetőt felpattintva semmilyen rendellenességet nem tapasztaltunk. AC működött, benya volt így hát első gondolatunk az volt, hogy biztos vmi dugulás. Tavaly a KGST Partyról hazafele jövet egyszer már produkált ilyet. Az AC-t és a karbit tüzetesen átnéztük, de semmi. Aztán Andrásnak jött az ötlet, hogy járó motornál fogjuk be párszor a légszűrő házat, hátha így ki tudjuk mozdítani a feltételezhetően a rendszerben ragadt koszt. Végül nem derült ki, hogy ez a módszer vált be vagy magától javult meg de visszatért az alapjárat. Némi késéssel ugyan de végül berobogtunk a reptérre. A nap folyamán összetalálkoztam a Retropartyzánokra megbízott fotósunkkal és rögtön csinált pár referencia képet a zapiról, amit mellékeltem is :D Sztem már ezek is brutál jók, hátha még készülni is fog a fotózásra... Zapi nem volt az eseményen, uhogy egyedüliként szerénykedett a fűben a miénk és reklámozta a klubunkat! A nap végén sikerült beállni a Li-2-es elé pár kép erejéig, de nem csak mi voltunk az egyetlenek akik fotózták :) Összességben kellemes kis nem túl pörgős rendezvény volt, megérte kimenni!
Csatolmányok
Zapi_hatso_lampa_GIP.jpg
Zaporozsec_com_GIP.jpg
Zapi_orr_GIP.jpg
IMG_5334_mod.jpg
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2013.04.24. 10:35

nagy valószínűséggel az alapjárati benzin, levegőfúvóka lesz, a fúvókákat és a keverékminőség szabályzócsavart ki kell csavarni és sűrített levegővel átfúvatni, persze a megfelelő a leszerelt karburátor teljes tisztítása lenne.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2013.04.29. 09:01

A Retropartyzánok kiállításon jártunk,5 kiállított és 3 szombaton kilátogató autóval képviseltük a klubot.Nagyon köszönjük a segítséget a kiállítás berendezésében résztvevőknek,Gyurinak a szállításért illetve a szombati nap korhű szerelőinek a klubautón való munkálkodást!!Ez utóbbiról többen elismerően beszéltek :)Úgy gondolom,hogy a klubot a méreteihez képest elég szépen képviseltük és egy jól sikerült eseményen vagyunk túl!
Még egyszer köszönet nektek!

http://belsoseg.blog.hu/2013/04/28/ingy ... i_korettel
http://www.origo.hu/auto/20130427-ilyen ... arakk.html
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2013.05.07. 08:38

Nos megszületett a retropartyzános beszámoló. Már amiről be tudtam számolni, mert ugye a videózás miatt nem tudtam ott lenni minden mozzanatnál ami a zapi standon történt.

Partyzánkodó Magyar Zaporozsec Klub

Április 26-28 között először került megrendezésre egy merőben új kezdeményezés, ami a Retropartyzánok nevet kapta. A '60-as, '70-es, '80-as évek Magyarországára jellemző járművek márkaklubjai részvételével megtartandó retro jármű kiállításban/találkozóban a Magyar Zaporozsec Klub is meglátta a lehetőséget. Összetrombitálta hát eme kicsiny klub a leglelkesebb tagjait és megkezdte a partyzán akciót. Megtörténtek a szokásos „ki milyen autóval mennyi időre tud jönni” megbeszélések. Menet közben március 24-én megtartotta a klub az első közös klubautó szerelőnapját is, ahol a nap végeztével megfogalmazódott egy kósza ötlet. Mi lenne, ha kitámasztanánk a klub közös, ütött-kopott itt-ott kicsit rozsdafoltos verdáját vagyis a KlubZapit. A tréleres klubtagunk rábólintott, hogy kiviszi a helyszínre így hát a listán már 5 kiállítandó autó szerepelt. Aztán ahogy teltek múltak a hetek, tovább formálódott az ötlet. Mi lenne ha egy kicsit interaktívabbá is tennénk a standunkat és egy-két szerelési munkafázist a kiállítás ideje alatt végeznénk el. Heves bólogatások közepette ez az ötlet is elfogadásra került. És mivel a kiállítás szervezői is pozitívan álltak hozzá a némileg szokatlan elgondoláshoz, az utolsó akadály is elhárult a megvalósítás elől. Hogy egy kis reklámot is csináljunk a klubautónak készült egy plakát is „Egy zapi megmentése” címmel, a rövid története is papírra lett vetve illetve az eddig elvégzett és a tervezett munkák írásos nyoma is megszületett. És ha már ilyen szép számmal tervezte a bemutatkozást a klub a nagyérdemű előtt akkor legyen már egy fotózás is gondoltuk. Már régóta dédelgetett álma a klubnak, hogy egyszer majd készülnek olyan képek amiből akár egy naptár is kerekedhet. Gondoltunk hát egy nagyot és felbéreltünk egy fotóst, aki a rendezvény mindhárom napján a zapikra és a velük kapcsolatos dolgokra szegezte az objektívét. Azért említsük meg a nevét is ne csak „A fotós”-ként kerüljön be a köztudatba. Vas Gergelynek hívják angolosítva ugye Gregory Iron és többek között itt lehet megismerkedni a munkáival http://www.gregoryiron.com/. Egyszóval minden összeállt következhetett április 26-a vagyis a Magyar Zaporozsec Klub történetében először egy saját önálló stand kiépítése, a Csepel Művek területén a Retropartyzánok nevű kiállítás keretein belül. Az idilli kép azonban egy apró hibát is rejtett. Én mint a zapi klub „krónikása” és a Koma Pictures elnevezésű filmes társaság kitalálója vállaltam egy kollégámmal együtt az egész rendezvény megfilmesítését. Ez ugye azzal járt, hogy nem nagyon tudtam aktív részt vállalni a klubautó szerelési munkálataiból és úgy általában a zapi stand pesztrálásából. Azért a stand kidekorálását még én végeztem illetve a lebontást is megnyertem.
A pénteki napon rögtön egy zapi fotózással indítottunk, mégpedig a metálkék villám került a fotós célkeresztjébe. Kisvártatva megérkeztek Bándiék is a zöld 968-al és ha már ott voltak róluk is készült pár kép. Közben mentek a telefonok ki, mikor érkezik meg persze közben feldíszítettük a standot. Janzer Gyuri volt a következő befutó a tréleren hozott klubautóval. Még mielőtt a kiállító térre támasztottuk volna, egy alkalmas helyszínen jól le lett fotózva, majd kézi erővel lett a helyére tolva. Aztán megjött Gyuri OT-s gépe is, a nap vége felé pedig befutott Képes Gábor M-es technikája is Vaskalappal a volánnál. Az ő útjuk nem volt zökkenőmentes, ugyanis egy rejtélyes technikai probléma miatt egy kis időt az út szélén kellett tölteniük, de hamar életre kelt a táltos és be is vágtattak 5. kiállított zapiként a kiállító térre. Ezzel kialakult a Magyar Zaporozsec Klub végleges standja. A klubzapit jól szétpakoltuk, hogy a 70-es 80-as évek parkolóban szerelgetős életérzést megpróbáljuk visszahozni. A látogatók és a többi kiállító pozitív visszajelzéseiből azt lehetett leszűrni , hogy ez sikerült.
Következett a szombati nap, ami a legmozgalmasabbnak ígérkezett a kiírás szerint. Már reggel 9-től érkeztek a látogatók a csarnokba. Ezen a napon újabb klubtagok is csatlakoztak még ha csak rövid ideig is. Szasz Atis a szokásos, ültetett M-es géppel jelent meg, Bózsing Szabolcs a kanárisárga kopoltyússal és családjával érkezett. Ők ketten rögtön a fotós horgára is akadtak. A nap folyamán még beugrott Szabó Pityu is az OT-s fehér kopoltyússal, de őt nem sikerült lencsevégre kapni. Menet közben beindult a klubzapi szerelése is Vaskalap vezényletével. A felbakolt autónak igencsak a csodájára jártak hiszen a többi kiállító klub leginkább csillogó villogó járműveket hozott, szemben a mi kis viharvert Zaporozsecünkkel. Megtörtént az AC csere, bekerült a kuplung rendszer új rézcsöve, a karbi is meg lett vakargatva, igaz az még igényel némi törődést; bekerült az új gyújtáskapcsoló, pár kapcsolót is meg lett piszkálva és végül a metálkék villámból kölcsönzött akksival működésre lett bírva a motor. A látogatók érdeklődve figyelték és szimatolták a zapi hátuljában duruzsoló kis V4-et, még ha csak korlátozott ideig is. Ugyanis a benzintank még javítás alatt van addig pedig egy jól irányzott befőttesüvegből történt az éhes jószág etetése. Sajnos a kuplung még mindig nem szuperált. Valszeg a szerkezet lehet összerohadva. Mindemellett a nap végeztével elégedett lehetett a klub magával, a klubzapin keresztül sikerült bekerülni a kiállításról tudósító hírportálok cikkeinek majd mindegyikébe. Többek között Csikós Zsolt is megemlítette kicsiny klubunk közös Zaporozsecét: „Zapók minden mennyiségben, a szívemnek legkedvesebb állapotban, felbakolva, berhelés közben (a berhelő brigád mellette izzad), rommá rohadva is – emlékeim szerint ez az autó így a leghitelesebb.”
A nap zárásaként elfogyasztottuk a vacsorát, majd megérkeztek a Turbometal-os srácok, a beharangozott fényfestés fotózásra. Az éj leple alatt le is kapták a csarnokban álló összes járművet, köztük persze a zapikat is.
A vasárnap lazábbnak ígérkezett a program szerint. Ekkor már csak 4 zapi állt a standon, ugyanis Képes Gábornak az okkersárga M-esét szombat este már el kellett vinnie. Az 13 órás zárásig, ismét nagy számú közönség bóklászott a járművek között. A program végeztével megtörtént a közös Retropartyzános fotózás, majd a zapi klub fotósa is megörökítette a megmaradt 4 zapiból álló flottát.
Úgy gondolom a Magyar Zaporozsec Klub összes tagja nevében mondhatom, hogy méretünkhöz és lehetőségeinkhez képest kicsiny csapatunk tisztesen helytállt a kiállításon. A szombati nap folyamán pedig volt, hogy egyszerre 8 Zaporozsecet is lehetett látni a statikus és dinamikus soron. Ezúton is megköszönnénk a fotósunknak Vas Gergelynek, hogy a három nap alatt megörökítette az utókor számára szeretett járműveinket. Hogy Képes Gábor szavait idézzem „személyiséget adtál az autóinknak”. Az elkészült képek egy albumba gyűjtve ITT megtalálhatóak (ha bárki bármiféle módon szeretné közzétenni a fotókat, annak kéretik a forrásmegjelölésnél feltüntetni: „www.gregoryiron.com, Gregory Iron Photography”)
Ezen kívül készült egy másik fajta FOTÓSOROZAT, ami úgy általánosságban a kiállításról szól.
Végezetül pedig mellékelek még 3 képet amit a Turbometal-os srácok készítettek a zapikról.

Jó szórakozást kíván a metálkék zapin száguldó hírmondótok :)
Csatolmányok
TURBOMETAL_OT_zapik.jpg
TURBOMETAL_klubzapi.jpg
TURBOMETAL_kekvillam.jpg
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2013.05.10. 13:21

A klub nagyon jól szerepelt, gratulálók a Zapi kiállítóknak, szervezőknek az áldozatos munkáért, a fényképösszeállítás
is frenetikus....
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2013.12.23. 18:15

Most hogy újra működik a fórum, remek alkalom, hogy közzé tegyem a legutolsó szerelőnap történéseit. Jó szórakozást!

Fény a Zaporozsec végén

A tél beállta előtt a Magyar Zaporozsec Klub lelkes tagjai még tettek egy utolsó kísérletet a klubzapi tökéletesebbé tételére. A November 9-ei feladat az elektromos rendszer rendbetétele volt illetve lett volna. A metálkék villám a garázsban a ponyva alatt már izgatottan várta, hogy elvihesse a zapiszerelő nap szokásos helyszínére, száguldó riportereteket. Vaskalappal a jobb 1-ben futottunk be. Az ezt megelőző eseményt kihagytam, de láttam a videókat amin a klubtagok száguldoztak a klubzapival. Így már én is vártam a lehetőséget. A garázsba egész szép flotta közepébe csöppent a metálkék villám, a klubautón kívül a múltkor már látott sárga amcsi taxi, egy OT-s 1200-es zsiga és egy nagy tepsi cabrio Ford Galaxie. Felkaptam a külön erre az eseményre tartogatott autentikus ruházatomat. Ami egy remekbeszabott szerelőköpenyből és egy eredeti egérrágta cipkás dinnyehéjból vagyis svájcisapkából állt. A klubautó átmozgatását a szervizpontra természetesen saját erőből kellett megoldani. Metálzapi akksija ki, kluzapiba be (itt jegyezném meg, hogy van nekem itthon egy batárnagy 74 Ah-ás japán akksim, ami régen a metálkék villámot szolgálta, de felajánlom a klubzapiba, kicsit töltögetni kell de használható) és már röffent is a V4. A szivató hektikus működése miatt folyamatos gázfröccsökkel lehetett mozgásban tartani a hevesen zakatoló hajtóművet. De ez mit sem vont le abból a sikerélményből, hogy saját erejéből lehetett vele eljutni A-ból B-be. Az eresztő jobb első kerék felfújása után rögtön mentem pár kört. Nem gondoltam volna, hogy ilyen jól sikerül a motor, a fék és a kuplung generál. A legkisebb gázadásra reagáló motor igencsak fickósan veszi a fordulatot, a fék pedig nem csak lassításra való hanem ténylegesen meg lehet vele állítani a gépet. Nagy élmény közlekedni vele, pláne úgy, ha az ember tudatában van annak, hogy ezt mi vagyis a Magyar Zaporozsec Klub értük el. Az élményautózás után beparkoltam az akna fölé és megindult a szöszmötölés a világítással. Sajnos nem túl nagy létszámmal jelentek meg a klubtagok, uhogy kiscsoportos foglalkozást tartottunk. Janzer Gyuri kisebb nagyobb szünetekkel, gyakorlatilag egész nap arra próbált rájönni miért lötyög a zapijában a vezető oldali ülés. Gábor a motor környékét vette kezelésbe. Többek között visszatuszkolta a motortakaró lemez gumiszegélyét, így már nem lóg olyan bénán a kurbli lyuk alatt. Vaskalappal kicseréltük a kiégett izzókat, majd befutott Milán, kezében egy érdekesnek ígérkező cirill betűs könyvvel. A könyv témája, oroszok a forma 1-ben. Remek történeteket hallhattunk a Sztálin fia által felügyelt Sokol nevezetű versenyautóról (ami egyébként egy Auto Union volt csak szovjet módra lemásolva) illetve a közelmúlt, a jelen és a jövő orosz, f1 pilótáiról. Valamint arra is fény derült, hogy Milán, Gazella típusú haszonjárművek forgalmazásával foglalkozik, amiket orosz alkatrészekből raknak össze Litvániában, lengyel motorral. Na ennyi kitérő után visszatértünk a klubzapi fényforrásaihoz. Kezünkben a megfelelő helyen felcsapott zapi szerelőkönyvvel próbáltuk a világítás kapcsoló működésének elvét megfejteni. Közben többször szét lett kapva maga a kapcsoló is, az elpotyogó apró csavarokat többször kutattuk egy elemlámpával a kezünkben, a földön görnyedve. Sikerült a fényváltót is leműteni, meg lett vakargatva és most már üzemszerűen működik. Ebédidőt is beiktattunk, de az 55 cm-es pizzát majszolva sem jutottunk előrébb. Krommer István vasútgépésszel az oldalunkon sem sikerült rájönni, miért nem működik megfelelően az a fránya kapcsoló. Elhangzott az „újra kéne kábelezni az egész autót” kijelentés is, de végül nagyjából vissza lett kötve a kapcsoló és abban egyeztünk meg, hogy majd az idénynyitó szerelőnapig rájövünk a titok nyitjára. Azért hogy legyen vmi sikerélmény is, Gábor precízen felszerkesztette a hátsó rendszámtáblát. A nap zárásaképpen következett a kedvenc részem, vissza kellett állni a garázsba. Boldogan pattantam a volán mögé, 1-2 indítózás és más zakatolt is a V4. Ugyan nagy tetteket nem sikerült véghezvinni, de legalább már tudjuk milyen irányba induljuk, hogy legyen világítás. És ha az is meglenne, már szaladgálhatna is a pajtásaival, igaz csak forgalomtól elzárt területen. Az idénynyitó szerelőnapig (március környékéig) ajánlom a nagyérdemű figyelmébe a mostani idényzáró és a márciusi idénynyitó szerelőnapok képei és videói közötti lapozgatást. Az idényzáró album végére egy kis filmecske került ami az ezt megelőző szerelőnap anyagából készült és én nem vettem részt rajta, de Atis szorgalmasan dokumentálta a történéseket. Sz-Z-Sz – Száguldás, Zaporozsec Szerelem
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

ElőzőKövetkező

Vissza: Zaporozsec fórum,beszélgetések,találkozók,rendezvények és beszámolók



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron