Rendezvények

Figyelem!Regisztrálás után kérlek írj egy emailt nekem a szasz.attila@zaporozsec.com-ra melyben benne van a választott felhasználó neved,hogy aktiválni tudjam az azonosítód!

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.02.05. 19:47

Helló! Milyen volt a mai nap?Sajnálom,hogy nem lehettem ott :(
Miszter Kék Villám Chris írja a beszámolót és mellékel netán képeket is???
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: Fozat » 2012.02.05. 22:23

A fórumon van egy beszámoló a klubnapról de a szerző hozzájárulása nélkül nem akarom belinkelni ide. :oops:
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.02.06. 16:14

Fozat írta:A fórumon van egy beszámoló a klubnapról de a szerző hozzájárulása nélkül nem akarom belinkelni ide. :oops:

:lol:
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2012.02.06. 16:19

szaszatis írta:Helló! Milyen volt a mai nap?Sajnálom,hogy nem lehettem ott :(
Miszter Kék Villám Chris írja a beszámolót és mellékel netán képeket is???


Nos egyrészt egy beszámolót Vaskalap kolléga már publikált, másrészt én csak ebéd után érkeztem a helyszínre. Úgyhogy sok újat nem tudok megosztania a nagyérdeművel. Nekem jutott a nemes feladat, hogy segédkezzek a főfékhenger körüli munkálatokban. Mondván én már úgyis rutinos vagyok a témában, meg állítólag „imádom a hidraulikus rendszereket”. Szétszedve a főfékhengert, a beragadt dugattyún kívül semmilyen hibajelenséget nem észleltünk, olajat sem csapta szét sehol, úgyhogy most nem állt elő a múltkori fékolajban úszás esete. Bele kiszed, megtisztít, visszarak, beszerel, ezt követően jogosnak tűnt az elvárás, hogy a fékrendszer légtelenítését követően, a zapival saját erőből kiálljunk majd visszaálljunk a garázsba. Aztán a hátsó légtelenítő csavarok nyitogatása után ezen álmok égett pernyeként szóródtak szét a hűvös garázsban. A végső konklúzió ahogy Vaskalap is említette, az lett, hogy a munkahengereket egytől egyik át kell nézni. Ez még jó móka lesz, a következő klubnapra türelmes, pepecselni tudó emberek jelentkezését várjuk.
A motorindítás egyébként nagy dilemmát okozott a kis 4 fős brigádnál. Vagy kinyitjuk az ajtót szellőzés céljából, de akkor fagyási sérülések közepette halálozunk el. Vagy pedig zárt ajtóknál viseljük el az erős füstöt, ez esetben mérgezés következtében murgázunk meg. Végül sikerült megtalálni a kettő közti egyensúlyt. Pár képet készítettem én is illetve 2 db videó is lett a motorindításról. A hang és kép minőségért elnézést kérek, de a kis fotoaparatom ezt tudja:

https://plus.google.com/photos/11182198 ... eiUj7KnngE
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: Fozat » 2012.02.06. 17:41

Köszönet!!!!Jók a képek jók a videók.
Utólagos engedelmeddel beraktak a fórumra is!!! :roll:
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2012.02.08. 20:44

szerintem már kellene tervezni a következő klub-szerelő napot (mondjuk megint 03.15.), hogy az M-es fékje generátor töltése és a világítása is gatyába legyen rázva ( talán tank tisztítás is kell), mert a gyakorlat azt bizonyítja, hogy a fékkel kapcsolatos munkálatok még nagyon sok időt rabló meglepetéssel tudnak szolgálni (biztos, hogy kellenek új alkatrészek, fékcsövek, munkahengerek) és még valamikor a klubautóra is fel kellene szerelni a felújított hengerfejeket .
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: Fozat » 2012.02.11. 20:10

Ezt az egyik szegedi Moszkvics tulajdonos írta nekem. / mobilfaház / :)

Sziasztok!

A szegedi programhoz bármilyen segítség kell szóljatok, sok mindenkit ismerek, közöttük a Zápor J. tulajdonosát is Ludányi Marcit, a kocsmának még az az érdekessége, hogy a Marci apukáját abban a pincében kínozták az ÁVÓ-sok vagy kik, ahol most a kocsma van.
A falon tényleg van egy feles Zapi, meg régi motorok,rádiók,és az egész milliő a 60-70 es éveket idézi.
Küldjetek egy progtervet és intézkedem.
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: Fozat » 2012.02.15. 18:01

Kedves Zapi rajongók!

Az idei első műhelygyakorlatunk igazi oroszos hangulatban telt, már ami a hőmérsékletet illeti. Ettől függetlenül Fozát kolléga zöld M-es autóját életre keltettük, amiről egy rövid kép- és videoriport az alábbi linken látható:
https://plus.google.com/photos/11182198 ... eiUj7KnngE
A sikeres indítás után felmerült az autó műszaki vizsgáztatása. Ehhez persze még kell egy és más, de eldöntöttük, hogy a következő műhelygyakorlatot is Soroksáron tartjuk.
Ennek keretein belül kipufogódobot cserélünk, kitisztítjuk a benzintartályt, megkeressük miért nincs töltés, és talán ki is javítjuk. A fékjavítást egyelőre elnapoljuk, helyette a klubautóval is foglalkoznánk. Atis az elégett szelepeket kicserélte, becsiszolta a szelepüléseket, és így a hengerefejeket már fel tudjuk tenni. Előtte persze kiszakítunk pár hengerfej tőcsavart, pusztán a hangulat kedvéért. Azután bekötjük a Kristóftól kapott Lada gyújtáskapcsolót, mert a múltkori csavarhúzós megoldás nem volt valami elegáns.
Tehát van munka bőven és a szép tavaszi időben reménykedve, akár a két autón egyszerre is lehet dolgozni.
A program a szokásos: gyülekezés reggel 7-8 körül, ebéd délben, aztán újból munka kifulladásig.
A pontos cím: Budapest, XXIII. kerület Grassalkovich út 192. (mezőgazdasági bolt)
Időpont: 2012. március 15.
FONTOS: Ebéd lesz, de innivalóról magunknak kell gondoskodnunk.

Remélem V. nem haragszik meg hegy belinkeltem!!! :oops: :roll:
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: Fozat » 2012.02.27. 17:11

Tisztelt Klubtagok!!!

Sajnos előre nem várt problémák miatt a Március 15-re szervezett szerelőnapot nem áll modomban megrendezni!! :cry:
Mindenkitől elnézést kérek.

Üdv. Fozat.
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.03.05. 20:05

Klubnap :

Kedves Zapi rajongók!

A március 15-ére hirdetett klubnap helyszíne megváltozott. Soroksár helyett Kispesten tartjuk, és Janzer Gyuri narancsvörös 968A gépe lesz terítéken. Elsősorban a hátsó futómű lesz a figyelem középpontjában, mert azt ki kell vennünk, szét kell szerelnünk, át kell vizsgálnunk.
A helyszín egy telephely, felszerelt műhellyel, aknával stb.
Elképzelhető, hogy a klubautót is áthozzuk előző nap, és akinek nem elég a hátsó futómű, az a klubautón is dolgozhat. Ne felejtsük, arra fel kell tenni a hengerfejeket!
Az étkezés területén is van egy kis változás, mert a vendéglátónk a szakácstudományok területén nem igazán jeleskedik. Éppen ezért két lehetőség van; vagy mindenki hoz egy kis pénzt és közösen rendelünk valamit (ott a közelben minden nap van kiszállítás), vagy valaki vállal főzést, de akkor ezt jó előre jelezze, hogy be lehessen vásárolni. Félreértés ne essék; nem mesterszakácsra van szükség, az is kitűnő ha valaki ott grillsütőn megsüt néhány adag valamit, vagy egy kondérban megfőz valamit (virslit, kolbászt stb), amíg a többiek maszatos kézzel dolgoznak.
A részvételi szándékot és az esetleges sütés-főzési hajlandóságot nekem jelezzétek! Minden egyéb kérdéssel bátran lehet hívni Gyurit .
Kezdés időpontja: 2012. március 15. 8.30
Pontos cím: Budapest XIX. Nyári Pál u.6. (az Üllői úton kifelé, balra át a villamos síneken, a Nyári Pál utca bal oldalán)

Üdvözlettel:
Sipos Tamás
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.03.15. 20:18

Egyenlőre néhány kép,remélem a Száguldó Riporterünk szavakba önti a mi munkálkodásunk :)

https://picasaweb.google.com/1111857883 ... ap20120315



Valóban nagyon szép hangja lett a klubautónak!Jó volt hallani!És következő alkalomkor a kuplung-fék munkakörrel kell foglalkozni mert jó lenne,ha Vaskalap kartárs ezzel a kocsival jönne a nyári találkozóra és/vagy a szolnoki rendezvényre :)
klub nap 2012.03.15. 036.jpg
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2012.03.21. 01:00

A március 15-ei műhelygyakorlatról jelentem:

"A metálkék zapin száguldó riporter ismét jelentkezik, igaz nem metálkék zapin, de továbbra is száguldva. A szervezők forradalmi ötlettől vezérelve március 15-ére időzítették a következő zapi klubnapot.
„Aznap korán reggel Petőfi Sándor az ifjúság kávéházába sietett és Vasvári Pált és Bulyovszky Gyulát ott találván, Jókai Mór lakására hívta őket, ahol a 12 ponthoz proklamációt szerkesztettek. Petőfi 8 óra körül társaival a Pilvax-kávéházba ment, a kitűzött időre csak hatan jelentek meg….” Akár kezdődhetett volna így is a mai nap, de a modern átirat szerint: Előző nap korán reggel Janzer György a Grassalkovich úti Mezőgazdasági Bolthoz sietett és Endes Lászlót ott találván, gyorsan trélerre rakták a klubzapit. Majd konzultálván Laczó Zsoltal megfogalmazták a 12 pontból álló tennivalók listáját. Gyuri 8 körül társaival a Nyári Pál utca 6-os szám alá ment, a kitűzött időre csak hárman jelentek meg…. nos lehet pontosan nem így történtek a dolgok, de én így tudnám elképzelni. Az viszont már biztos, hogy a márciusi ifjakhoz rDave-vel 9 körül csatlakoztam. Ahogy a fotókon is látható, volt egy aknával felszerelt és egy sima garázs, jó csapat, napsütéses tavaszi idő szóval minden adott volt egy sikeres nap eltöltéséhez. Új versenyzőt is köszönthettünk a gyakorlaton Legendi János személyében, illetve lehet csak nekem új. Az első fotók elcsattintását, majd a beöltözést követően mindenki megtalálta a számára ideális elfoglaltságot. A bal sarokban ClioR3 és Vaskalap a tavalyi OT expon kiállított zapit vették kezelésbe. A cél a hátsó futómű kiszerelése volt. A jobb sarokban pedig a klubautó motorjának összerakására vállalkozott az Atis, az időközben befutott Gábor, Dave, Jani, és jómagam nevével fémjelzett csapat. Viszonylag hamar kiderült, hogy a motor összerakásához elengedhetetlen hengerfejek Fozátnál maradtak. Közben mindenki zapi hangra lett figyelmes, megérkezett Polgári Gabi és M-es gépe. Persze mindenki eldobta ami a kezében volt úgyhogy volt nagy csörömpölés. Itt most kb. 20 perc történései kiestek, mivel én és Dave mentünk az elhagyott hengerfejekért. A hiányzó alkatrész leszállítását követően, nagy erőkkel kezdtünk dolgozni a klubautón. Igyekeztem mindkét sarok munkálataiba betekintést nyerni, úgyhogy itt is ott is kotnyeleskedtem. A klubautónál volt nagyobb a sürgés-forgás, Dave és Jani az ajtókárpitra és a zárra vetették rá magukat és mire feleszméltünk Atis és Gábor nyomatékkulccsal a kezükben már húzták is meg a hengerfej csavarokat és állították a szelephézagokat. Én pedig ezalatt leműtöttem az egydobos kipufogó rendszert meglehetősen nagy hanghatást keltve, mivel a bilincs csavarok eggyé váltak magával a bilinccsel. Menet közben adódott egy villámfeladat is ugyanis Polgári Gabi csomagtartója alatt gyanús tócsa jelent meg. A mintavételezés során megállapítottuk, hogy ez bizony benzin, úgyhogy a gyanú a benzinkályhára terelődött. Mivel nem volt bekötve a kályha az egyik benzincsőből bizony folyt a majd 450 Ft-os nafta. Egy csavar és egy bilincs segítségével elejét vettük a további károk kialakulásának. Ezt követően távozott is köreinkből , de Milán személyében újabb érdeklődő csatlakozott hozzánk. Persze voltak megint elmaradhatatlan érdekesebbnél érdekesebb történetek és hasznos tanácsok. Korgó gyomrunk jelezte igényét némi táplálék bevitelére, uhogy Gábort és Janit hátrahagyván elfoglaltuk a „kantint”. Előétel gyanánt, Milán képekkel gazdagon illusztrált rövid moszkvics, volga és zaz érdekességeket osztott meg velünk. Benyomtunk pár szelet pizzát, persze március 15-e tiszteletére magyarost. Milán lecsatlakozott mi pedig visszatérvén a bázisra megcseréltük a két zapit. A klubautó motorjának összerakása folytatódott és a kipufogó is visszakerült a helyére. Bár a bilincsek csavarjai használhatatlanná váltak és nem volt cseredarab, de ahogy Atis többször is mondogatta „ilyen kis dolgokon ne akadjunk fel, így marad”. A szomszédban lévő szebbik zapi pedig fel lett bakolva és ki lett kapva alóla a hátsó felfüggesztés. Miszlikre szedés után, megy majd homokszórásra meg festésre és végül vissza a helyére. Közben a klubautó motorja lassan indításra alkalmas állapotba került. Az olajat leeresztettük,de megfelelő eszköz híján ülepítéses módszerrel megszűrve borítottuk vissza a motorba. Itt jegyeznék meg egy érdekességet. A képeken látható Nestea-s flakonon keresztül gondoltuk visszatölteni az olajat. A meglepetés akkor ért minket, amikor kiderült, hogy a flakon száján lévő menet és az olajbeöntő nyíláson lévő menet közel azonos. Pár fordulatot be lehetett tekerni a nyílásba. Ha nem látom saját szememmel, nem hiszem el. Elérkezett a nagy pillanat, a motor beindítása. Biomechanikus gyújtáskapcsoló alkalmazása mellett tettük le a voksunkat vagyis Atis a gyújtáskapcsolónál a megfelelő kábeleket összekötötte ezzel csiholván gyújtást, Gábor pedig egy csavarhúzóval a motortérben birizgálta a megfelelő kivezetéseket. Pár köhhintés után életre is kelt a szerkezet és nyugtáztuk, hogy egész jó a hangja. A nagy öröm közepette azonban a porlasztó szívó részéből elkezdett csorogni a benya a forró motorra, mert mint kiderült felakadt az úszóház a karbiban. Kis benzinszag lett, de katasztrófa nem történt. Atis nem is bírta a feszültséget, összepakolt és haza is indult fatornyos kis falujába… na jó mennie kellett. Szóval a hiba javítását követően ismét indítózás következett. A próbálkozást siker koronázta, a motor egész szépen járt, ahogy az a videón is hallható talán és még alapjárat illetve co állításra is jutott idő a literes flakonba töltött benzinből. Kiállni sajnos nem tudtunk mert a fék és a kuplung tropa volt, de így is sikerként könyveltük el a napot. Végezetül áttoltuk egy másik fedett helyre, összepakoltunk és ki-ki elindult a maga útján.
Egy személyes élményt még így a végére. Vaskalap 1969-es Vauxhall Vivájában volt szerencsém utazni egy darabon amit ezúton is köszönök élmény volt. Az a csöpp motor az elejében, meg a kis gokart kerekek… jóvágású kis brit gépjármű.

Egyenlőség, szabadság, testvériség!

Képek és videó az alábbi linken:
https://picasaweb.google.com/1118219828 ... Y2DmJnU0AE
"
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: Fozat » 2012.03.21. 18:38

Köszönet a kimerítő beszámolóért és a nagyon jó videóért!!!
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2012.03.21. 20:46

a klubnap kezdeti begyakorlott szívását (amely most a hengerfejek nem várt térkoordinátákon való hagyásában jelentkezett) jól kompenzálta, hogy a tőcsavarok kiválóan bírták a szerény meghúzási nyomatékot és nem akartak a blokkból kiszakadni, Vaskalap legnagyobb megkönnyebbülésére ;) fontos : az első 2000 km-es garanciális reviziónál - a preciz gyári technológia szerint - az anyák meghúzását ellenőrizni kell, mert ugye magban gyengített nyúló tőcsavarokról van szó :D
külön öröm, hogy vaskalap már jelezte, hogy a kezelésébe vett karbi elnyerte síklapolási méltó büntetését és alig várja, hogy mielőbb a megszokott helyére kerülhessen. :lol:
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.03.21. 21:19

zuluking írta:A március 15-ei műhelygyakorlatról jelentem:...
"

Köszönöm Riporter elvtárs a kimerítő beszámolót és a videót!Ez utóbbiért megkapja tőlem a Magyar Zaporozsec Klub Középszintű Vállveregetését!! :D
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

ElőzőKövetkező

Vissza: Zaporozsec fórum,beszélgetések,találkozók,rendezvények és beszámolók



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég

cron