Rendezvények

Figyelem!Regisztrálás után kérlek írj egy emailt nekem a szasz.attila@zaporozsec.com-ra melyben benne van a választott felhasználó neved,hogy aktiválni tudjam az azonosítód!

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.10.15. 17:09

Egyszer szívesen elmennék én is egy ilyen kocsikázásra...csak ehhez kicsit messze van Pest :(
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2012.10.21. 18:15

Oldtimer Show-s fotókat nézegetve a Pityu autóját véltem felfedezni a kiállító téren :o Ha nem tévedtem, akkor kedves Pityu miért nem dicsekedsz eme tettedről? A háttérben megbújva hirtelen megjelensz egy neves kiállításon és öregbíted a márka hírnevét. Nem szép dolog :lol: Azért remélem a kiállítók is kapnak valamit ha már ilyen gusztustalanul drága egy jegy. Netán az MTV-s forgatáson is részt veszel vagy az is csak a filmvásznon fog kiderülni, hogy ott voltál? ;)
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2012.10.23. 00:21

Részsikereket hozott a legutóbbi klub összejövetel. A legnagyobb előrelépés a fék terén történt, tessék elolvasni! :)

Féktelen száguldás avagy száguldás nélküli fékezés!
Október 22-én a Magyar Zaporozsec Klub újabb klubnapot szervezett, a helyszín ismét Janzer Gyuri remek kis dupla garázsa volt. Mint már megszoktuk ezek az összejövetelek nem csak azzal telnek, hogy leülünk és sztorizgatunk a nem létező Zaporozsecekről, hanem egy hús-vér jármű feltámasztásán szoktunk ügyködni. Szegény rácsos elejű 968-as több sebből vérzik, de nem reménytelen ama igyekezetünk, hogy egyszer majd saját lábán lehet vele közlekedni. A klubnapok kezdeményezője Vaskalap (Sipos Tomi) röviden összefoglalta a meghívóban, hogy mik történtek az előző részben: „A klubautón már odáig eljutottunk, hogy feltettük a hengereket a becsiszolt szelepekkel, de valamiért az egyik hengernél nincs megfelelő kompresszió, ezért azt újra megvizsgáljuk. A hidraulikus rendszert is felújítottuk, új fékcsöveket tettünk fel, és a munkahengereket, főhengereket is kezelésbe vettük, de a légtelenítés nem sikerült. Itt is végére kell járni a dolognak.” Annyival egészíteném ki, hogy a kuplungot sem sikerült még működésre bírni. Tehát a cél az volt, hogy mindhárom pedál töltse be a maga funkcióját ha már ott vannak és zavarják a sofőrt.
Mivel a metálkék villám már izgatottan várta, hogy kiszabadulhasson a garázsból, nyilvánvaló volt, hogy azzal jelenjek meg. Vaskalap vállalta a mitfárer szerepet és fél10 körül már a helyszínen is voltunk. Gubacsi Gábor és Legéndi Jani épp szemrevételezték Janzer Gyuri nemrég OT-s rendszámot kapott gépét. Aztán a raktárból előkerült a klub autó, aknára futottunk vele, majd nekiláttunk a hibák elhárításának. Gábor szokásához híven a motorra cuppant rá, Janival és Vaskalappal az oldalamon pedig nekiláttunk a hidraulika rendszernek. Időközben megérkezett Cserfalvi Zsolti is hisz nélküle nincs hidraulika rendszer szerelés. Gyuri eközben megpróbálta felderíteni, honnan csöpög az OT-s zapi váltójából az olaj. Legutóbb nem sikerült légteleníteni a fékrendszert úgyhogy ismét a főfékhenger kiszedése mellett döntöttünk. Ki lettek takarítva az fékolaj tartályok is ha már ott jártunk. Az egyikben tűlevelek voltak a másiknak az alján pedig valami lekvár állagú szmötyi. Egyik sem kimondottan segíti az olaj akadálytalan közlekedését. Aztán ott volt még a 3. vagyis a kuplung pedál is ami jelen állapotában semmilyen funkciót nem töltött be. Ha már főfékhenger akkor a kuplung főhengert is kiszedtük reparálási céllal. Hoztam az elfekvő készletből 3 gyanúsan nem teljesen tökéletes kuplung főhengert és nekiláttunk robbantott ábrákat gyártani az alkatrészekből. A főfékhengernél viszonylag hamar kiderült, hogy a beléből hiányzik egy távtartó szerűség, amit egy hasonló alkatrésszel pótoltunk, lepróbáltuk a szállítási képességet és rányomtuk a „Mehet vissza” pecsétet. Kuplung főhengerből jól állunk gondoltuk, de végül a 4 példányból nagy nehezen egyet sikerült összeollózni, de az az egy sem mutatott olajszállítási hajlandóságot. Nem baj, megindítottuk a beszerelési hadműveletet majd meglátjuk alapon. Gábor szép fokozatosan bontotta le a motort míg végül eljutott a dugattyú olajlehúzó gyűrűjéhez, melynek hézagja nagyobb volt a kelleténél. Nem volt mit tenni kell egy másik gyűrű, addig felesleges is összerakni. Közben Zsoltival gondoltuk kicseréljük a kormányt ugyanis a fent lévő szénné porladt karika helyett hoztam egy nem porladó bár kicsit csámpás egyedet. Normál esetben 5 percnél több időt nem igényel a csere. Hát persze, hogy ez nem normál eset volt. Kisebb-nagyobb megszakításokkal 1,5 órát vett igénybe ez a művelet. Kínunkba csapágylehúzót is bevetettünk a siker érdekében, de megnyertük a csatát. Közben Zsoltival elkereszteltük RAT Zaporozsec-nek a klubautót és közösen rábólintottunk, hogy bár egyikünk sem rajongok az ültetésért, de ehhez az autóhoz passzolna egy szénné ültetés sőt fektetés. Aztán egy gyors ebéd, kis láblógatás majd újra fejest ugrottunk a fékolajba. Közben Gyuri elhárította a váltóolaj folyási problémát a sajátján. Valami lemezke kicsit csálén állt és ott csörgedezett az oil. OT zapi aknáról le, klub zapi aknára fel. Elkezdtük légteleníteni a kuplung ágat. Kismillió pedál nyomkodás után szomorúan konstatáltuk, hogy semmi sem történik. Pedig mindent megpróbáltunk, túlnyomást is imitáltunk a légkompresszorral. de hiába. Hogy némi sikerélménnyel zárjuk a napot áttértünk a fékre. Végigmentünk a légtelenítési sorrenden és eddig szokatlan módon minden az előírtak szerint működött (na jó majdnem, az egyik ágat csak másodjára lepte el a fékolaj) és már majdnem ment rá a „működik” pecsét mikor az egyik zsír új fékcsövön egy hajszál repedést fedeztünk fel. Legközelebb majd kicseréljük, de most akkor irány fékpróbázni, hangzott a csatakiáltás. Ezt már Zsolti nem láthatta, mert távozott körünkből, de természetesen ez az ő érdeme is. Felsorakoztunk hát még megkezdtük az EURO NCAP gyalogosvédelmi tesztjét, ami teljes…… az eredményt az alábbi album végén lévő videón lehet látni és ki-ki eldöntheti, hogy sikerült:

KÉPEK és VIDEÓ
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.10.23. 19:56

Ismét egy jó kis cikk a metálkék száguldó riporter tollából :) Látom szép idő volt rátok és örülök a sikereknek!Lehet,hogy a piroskám kuplung munka hengerét fel tudom ajánlani a következő műtétkor...
Le a kalappal a kitartó brigád előtt!!!(Kár,hogy nem lehettem ott de dolgoznom -is-kellett)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.10.23. 20:29

Kicsit megkésve de kaptam egy kis beszámolót egy hazai (965ös !) Zapi külföldi szerepléséről.A tulajdonos valamelyest figyelemmel kíséri a tevékenységünket és remélhetőleg előbb-utóbb csatlakozik hozzánk egy rendezvényen vagy találkozón:

"Szia Attila,

mint ahogy megigertem rövidem összefoglalom a zapcsi elsö külföldi szerepleset.Szeptember 8 an volt a rajt ami Becsben a Rathhaus mögött indult,kb. 200 auto indult,5-6 magyar szinekben!A zaz 965A is közöttük termeszetesen,amit egy osztrak jo ismerösöm müveszi neven Codrelli Ur vezetett.Elöször is a becsi erdön at gyönyörü panoramas uton haladtunk,zapcsival az elen,eleg jol teljesitettük a feladatokat,csak egyszer tevedtünk el,kb 200m!-de hamar visszakorrigaltuk magunkat es az elsö etapot a 3 autos karavanunk vidaman,ragyogo napsütesben,teljesitette.Utana a varoson keresztül vezetett a 2 etap a Bohemiai Praterig,ami egy magyar vezetesü Agip kutrol indult.Itt is szepen duruzsolt a 27 LE,en a hatat lattam folyamatosan a kis `pupos`-nak:-),picit izgutam hogyan fog megbirkozni az idösebb baratom a valtoval,sajnos röviden a futam elött elöjött 2 aprocska problema,vagyis a feklampa kapcsolo es a bal oldali fenyszoro izzo megadtak magukat.De a Codrelli Ur remekül vezette a piroskat!A Bohem Prater elött röviden szemrelathatoan lelassult az emelkedökön a zapor,de beertünk szerencsesen a parkoloba es kerestünk egy arnyekos helyett a 110 fokos olaj hütesehez!
Ott egy ebed vart rantk es a többi resztvevöre,de a szervezök keves idöt hagytak az elvezetekre,ök ugyanis igazi rallye iramba gondolkodtak es a tervezett 3 ik etapot ami a belvarosban lett volna,szorosan beillesztettek a Parlament meghoditasa ele,igy jozanul merlegelve a lehetösegeket,mi nyugodtam fogyasztottuk az ebedet es persze a zapcsi is örült a pihinek-szepen visszahült normal üzemhöre.
A praterbol mar en ultem a kis pupos volana möge,atengedve a mustangot a baratomnak.A Zapcsi igazi `megalkotoja`-Wachtel Tamas baratom oldtimer restaurator,követett minket a gyönyörüseges Volvo P1800 al...igy 3 ban nyugisan megerkeztünk a parlamenthez,ahol mar sokan varakoztak,hogy feljuthassanak a Vörös szönyegre.Megjegyzem hogy szerintünk a resztvevök kb 10 % a teljesitette a 3 ik etapot,ami a szervezöket remelhetöleg elgondolkodtatja majd a jövöben!
A parlament bejaratanal a vörös szönyegen a vakukvillogasa közepette odalepet hozzam egy idös Ur es magyarul pici akkcentussan es raccsolva a következöket mondta:gratulalok,nagyon szep ez az Zapo!Ö volt az elsö a nap folyaman aki felismerte a kis aranyost, es nem fiatozta vagy zastavazta le a Zapcsit.Nagyon jol eset, plane magyarul hallottam mind ezt.Boldogan tovabb gurultunk specialisan erre a rendezvenyre lezart Becsi kiskörüton,igazi fiesta hangulat uralkodott körülettünk,villogo rendörautok es csak nekünk kiberelt Ring(kiskörut).Azt hallottam hogy Ferenc Jozska ota a Ring nem volt lezarva semmilyen fontos alkalomra,es mint akkor is ezert külön adot kellet fizetni a resztvevöknek,de persze mar nem a csaszarnak:-)
Ezek utan felsorakoztunk a Rathhaus(varoshaza) körül es hatalmas tömeg lepet el minket,mi pedig büszken tarsalogtunk,mutogattuk a kis csillogo-villogo csodakat.Ekkor hallottam meg egy majdnem üvöltö mely baritont,amely oroszul a következöket kiabalta vagy 20 meterröl:Ez nem lehet igaz,itt van a MIENK,A Draga KIS PUPOSUNK!..ugyanis a Szovjet Unioban annak idejen ezt a modelt egy sikeres vigjateknak köszönhetöen ugy ismertek a Zaz965öst mint a GORBATYJ (Pupos)-t.Szoval ez az orosz turista volt a masogik es az utolso aki felismerte a zapcsit. A Codrelli Ur meg a nap vege fele sem tudta megjegyezni a bonyolult ZAPOROZSEC szot!!!
Tehat összesitve dagadt jocskan a mellem minden magyar neveben,hogy egy picit maskeppen kepviseltem hazamat ezen a szep rendezvenyen.
Küldök egy par kepet is a remelem nem nagyon uncsi szöveghez,ami a meghivast illeti,nagyon szepen köszönöm, de nem tudok elmenni es talalkozni a zapcsis tarsaimmal,de ami kesik nem mulik
:-)"

fenyszorocheck.jpeg
parl hatul.jpeg
parlam mögött.jpeg
parlament.jpeg
üa spor.jpeg
varoshaza elött.jpeg
zaz volvo.jpeg
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.10.23. 20:32

Más:azt tudtátok,hogy Micuspityu az Old Timer Show-n kiállította a Zapiját?A kis szerény nem verte nagy dobra :)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2012.10.24. 23:16

szaszatis írta:Más:azt tudtátok,hogy Micuspityu az Old Timer Show-n kiállította a Zapiját?A kis szerény nem verte nagy dobra :)

Lentebb már említettem :) Biztos attól félt, ha kitudódik, jön egy sokkal szebb egyed és elhappolja a helyet az orra elől :lol:
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2012.10.24. 23:21

A Retro Cruise Night-on analóg fényképezőgéppel is jelen voltak. És a fényképész nem sajnált egy kockát a Metálkék Villám megörökítésére. Képaláírás: "A Zapi metálkéken csillogott.".. én meg pirospozsgásan kapaszkodtam a kormányba a trópusi melegre fűtött utastérben :lol:
Csatolmányok
Zapi_analog_foto_resize.jpg
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2012.10.25. 11:20

lehet még a télen akár- 20 fok is, hogy a trópusi meleg utastér jól essen, és hogy a Zapi meg tudja csillantani tervezési
erényeit mai kommerszebb márkákhoz viszonyítva :)
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.10.25. 16:40

zuluking írta:A Retro Cruise Night-on analóg fényképezőgéppel is jelen voltak. És a fényképész nem sajnált egy kockát a Metálkék Villám megörökítésére. Képaláírás: "A Zapi metálkéken csillogott.".. én meg pirospozsgásan kapaszkodtam a kormányba a trópusi melegre fűtött utastérben :lol:

Jó kép!
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2012.11.05. 00:32

Megtörtént hát a szomorú esemény!

Gyilkosság Félegyházán

November 3-án szombaton különös kegyetlenséggel elkövetett autóbontásnak lehettek tanúi a kiskunfélegyházi lakosok, fényes nappal. Ennek kapcsán a minap elfogtunk egy levelet a Kiskunfélegyházi rendőrőrs nagyon speciális egységének (későbbiekben NSE) irodájából.
Alulírott X.Y beépített NSE ügynök jelentem, gyanús csoportosulást véltem felfedezni a helyi Perem Eszpresszó nevezetű, késdobáló típusú vendéglátó egység szomszédságában lévő garázsoknál. A lebukás veszélyétől tartva egy a helyszínen üresen álló garázs rejtekébe burkolózva megfigyelést foganatosítottam. A 2 főből álló csoportosulás tagjaiban Mr.X álnéven elhíresült mutatványos pékségnél fedőfoglalkozást végző kisiparost és Sz. Attilát (továbbiakban Sz.A.) a Magyar Zsapar.. szapor.. szóval annak a szovjet kisautós Klubnak az egyik fejét és mozgatórugóját véltem felfedezni. Kisvártatva a garázs mélyérő előbukkant egy piros és egy kolbászzsír színű gépjármű. A gépjárművek típusát azonnal felismertem mindkettő Zasta…, Zab.., Zavoro.., Zapojo… - szovjet kisautó volt. Aztán felbukkant egy kombi típusú fehér járműben újabb 3 ismert elkövető. G. Gábor (továbbiakban G.G.) büntetetett előéletű, ismert motormágus. Elsősorban Zsapo.., szapol… (továbbiakban ZAZ) típusú gépjármű erőforrások terén szerzett tapasztalata miatt kedvelt ilyen körökben. R. Dávid (továbbiakban R.D.) többszörösen büntetett előéletű, hírhedt ZAZ bontó és végül K. Kristóf (továbbiakban K.K.) a ZAZ Mafia oszlopos tagja, akit eddig még nem sikerült kézre keríteni.
Az 5 fős mészárszék összeállt. Az összeszokottság erősen érződött rajtuk. Látszott, hogy nem először látják egymást. Még mielőtt nekiláttak volna a kegyetlen tettnek, K.K. egy állványra rögzített fényképezőgépet helyezett az áldozatra merőlegesen kb. 5 méter távolságra. Tettének kegyetlenségéhez kétség sem férhetett, dokumentálni fogja az áldozat haláltusáját. Szisztematikus bontás indult meg. G.G. a motornak látott neki. Mr. X. a és Sz.A. az ajtó brutális amputálást végezték flex segítségével. K.K. a hidraulikus rendszer elemivel foglalatoskodott és végül R.D. láthatóan koncepció nélküli bontási munkákat végzett. A nap közepe táján Mr. X és Sz.A. elterelő manővert alkalmazva eltűntek egy kis időre majd pizzákkal a kezükben tértek vissza. Valószínűleg ekkor történhetett a bontott ZAZ alkatrészek tisztára mosása. Itt a garázsban már kezdett hideg lenni, éhes is voltam meg már a folyó ügyeket is intézni kellett volna, de a különleges kiképzésemnek köszönhetően hamar túllendültem rajtuk. Sz.A. ismét távozott Mr. X. társaságában és nélküle tért vissza. A 4 fősre zsugorodott díszes társaság újabb kegyetlen tetteket hajtott végre. Motort váltóval kiemelték majd Sz.A. nekilátott darabolni az áldozatot. Láthatóan céltudatosan vágta le a küszöböket. Oldalra lett borítva R.D., G.G., és K.K. leszedték az első és hátsó futóműveket. K.K. ezt követően a garázs aknáját használva rejtekhelynek levitte a bontásból nyert alkatrészeket. Sz.A. az immár feje tetején álló áldozatot tovább csonkította míg végül több kisebb darabban a garázsba lett elhelyezve. Eltakarították maguk után a bűnjeleket majd a szomszédos Perem Eszpresszó vendéglátó egységben zárták a napot. Ekkor sikerült észrevétlenül kilopózni a rejtekhelyül szolgáló garázsból és elhagyni a helyszínt.

Persze nem kell ezt ilyen komolyan venni :D Szomorú, hogy 1 zapival ismét kevesebb van, de hagy idézzem Szász Atis szavait „A kocsit azért vettem meg bontás elől mert talpra állíthatónak gondoltam. Na meg jobb sorsra érdemesnek. Viszont ha azt vesszük,hogy egyes főbb elemei a jelenlegi kocsimat mentik meg a pusztulástól akkor ez már az a bizonyos jobb sors...” Ehhez már csak a szokásos fotóalbumot fűzném hozzá.
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2012.11.05. 17:20

Jó cikk,jó képek,jó arcok,jó (kissé gyors) videó :)
Köszi!
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2012.11.05. 18:40

Csak vaskalap nehogy olvassa a történetet vagy lássa a képeket. Azért telefonon röviden említettem neki a bontás technológiáját, de gyorsan kérte, hogy fejezzem be, mert a hideg is kirázta, s vizuálisan nem akarja magát bele élni az eseményekbe. Azért ez is egy jó hangulatú, hatékony klubnap volt.
Még egyszer köszönjük szaszatis-nak a lehetőséget és a vendéglátást !
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: Fozat » 2012.11.12. 17:39

Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2012.11.12. 19:29

Ismét remek volt ez a szovjet járműves kirándulás! ATV is kint volt, metálkék villám is benne van :)
http://atv.hu/cikk/video-20121111_szovjet_jarmuvek
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

ElőzőKövetkező

Vissza: Zaporozsec fórum,beszélgetések,találkozók,rendezvények és beszámolók



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron