Rendezvények

Figyelem!Regisztrálás után kérlek írj egy emailt nekem a szasz.attila@zaporozsec.com-ra melyben benne van a választott felhasználó neved,hogy aktiválni tudjam az azonosítód!

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.02.14. 22:04

A tavalyi Retropartyzánok kiállításon a Magyar Zaporozsec Klub elég nagy szenzációt keltett főleg a lestrapált, ütött kopott klubautó helyszíni berhelésével. Többek között ez is szerepel az összefoglalóban.
RETROPARTYZÁNOK 2013
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.03.19. 21:07

Ez a FILM nyomokban Zaporozseceket és Zaporozsec klubtagokat tartalmaz :D
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.03.26. 20:25

A múlt heti szerelőnap történései.

Zaporozsec kÁbel a rengetegben

Elérkezett 2014 első műhelygyakorlata. A tavalyi farkasordító hideghez képest március 22-én verőfényes napsütésre lehetett számítani közel 20 fokos meleg társaságában. A metálkék zaporozsecen száguldó riporteretek ezúttal egy delfinkék Wartburg társaságában vett részt a megmozduláson, ugyanis a zapi egy fontos küldetést teljesített a Nemzetközi Autó, Motor és Tuning Show-n. A Retropartyzánok standján ő képviselte a Magyar Zaporozsec Klubot. De erről majd egy másik cikk keretében számolok be. A Nyári Pál utcai udvarra kanyarodva örömmel konstatáltam, hogy alig találtam parkolóhelyet, mivel ez azt jelentette, nagy az érdeklődés a szerelőnap iránt. Talán még sosem voltunk ennyien. Épp tanakodás volt, hogy hogy tolják ki a zapit a garázsból. Ekkor jelentem meg a kezemben egy akksival, ami régen a metálkék villámot szolgálta, de ő kapott újat ez pedig még annyira használható, hogy a klubautóban még jó szolgálatot fog tenni. Persze azért kitoltuk a levegőre, de raktárba büdösítsünk. Én voltam az a szerencsés aki beindíthattam. Bevallom őszintén nem sok reményt fűztem hozzá, hogy azonnal beindul közel 6 hónap állás után. De a kis zapi szinte egy pöccre indult, igaz rémesen zakatoló hangja volt és csak az egyik hengersor járt de ez már fél siker. Közben a Vaskalap által felajánlott néhai trabant gumik közül az egyik leeresztett, de egyik hiba sem tűnt megoldhatatlan feladatnak. A kitűzött cél az elektromos rendszer rendbetétele és a tank visszahelyezése volt, de először a motort kellett rendes működésre bírni. Szokás szerint mindenki megtalálta a maga feladatát. Vaskalap a kábeleket rendezgette a műszerfal alatt. Jani nekiállt leszedni a porrá rohadt szellőző lemezt a motortérben, Csaba egy tenyérnyi részt elkezdett polírozni kíváncsiságból. Gyuri a Moszkvicsával bíbelődött. Gáborral a motort bűvölése előtt megpróbáltuk eltávolítani egy mágnes segítségével a tankból a beletört fúró meg egyéb darabokat. Szóval ahányan volta annyi félét csináltunk, követni is nehéz volt. A motor is sorra került, hál istennek a gyertyák megpucolása után mind a 4 henger beindult és továbbra is egész szépen duruzsoltak. A nagy sürgés forgás közepette gördült be a kapun egy bilikék zapi Budaházi Istvánnal a volánjánál. Szinte mindenki eldobta ami a keze ügyében volt és megrohamozták az új jövevényt. Ketten már az autó alatt voltak és a motorháztető is rögtön felpattant. De volt ám aki dolgozott, Csaba a benzintank csavarjait furkálta ki majd új menet lett belevágva, de sajnos egy aprócska lyukat fedeztünk fel a rajta úgyhogy a belsejének a felújításán kívül a külsejét is meg kell stoppolni. Tiszteletét tette nálunk ifj. Kánya Zoltán is a SzoJBaT feje. Ő leginkább a kommunikációs képességeit csillogtatta meg az ottléte alatt, de így is voltunk elegen az autó körül. Lekerültek a hervatag állapotú ajtókárpitok, majd a hátsó lámpa foglalatok is erre a sorsra jutottak csak azok leműtésénél drasztikusabb módszerekhez kellett folyamodni a berohadt csavarok végett. Aztán megérkezett a hadtáp. Beburkoltuk a már-már hagyománnyá váló magyaros Pizzát, majd visszatértünk a tett színhelyére. A világítás rendbe lett rakva, már csak az index van hátra, de az a következő összejövetel témája lesz ugyanis a villogó jeladó kettyent meg és a tartalék sem volt jó. Ezek után úgy döntöttünk, legyen már valami sikerélmény, menjünk pár kört az udvarban. Zsoltiék készségesen huppantak a volán mögé. A kuplung és a váltó némi anomáliával küzdött, de aztán megjavult. Egymást váltva köröztünk az udvaron, a motor hangjára nem lehetett panasz, a gázreakció még mindig frenetikus volt, a fékek is tették a dolgukat. A tesztvezetés végeztével többünk lecsatlakozott többek között én is meg Atis, ugyanis a Tuning Show megtekintése volt még betervezve. A nap hátralévő részének történéseit Vaskalaptól tudtam meg. „Zsírzás következett. A zsírzópontok közül volt olyan, amelyik nem vette be a zsírt, mert a zsírzógombot cserélni kell, és a bal első keréknél a gömbcsapszegek zsírzása idő hiányában elmaradt. De legalább a kormányműben az olajszint már rendben van. Viszont egy eddig megoldottnak vélt probléma ismét felbukkant: szivárog a kuplung munkahenger. Ezt a zsírzó brigád vette észre, amikor az ellenanyát meghúzta, és próbakuplungolást kért. Ezért recsegett a váltó a napi próbakörök alkalmával, ezért hiányzott a kuplungtartályból a fele folyadék. Ezt újra karmantyúzni kell. Vagy cserélni a munkahengert? Tehát ami legközelebbre maradt: kuplung munkahenger cseréje, indexrelé cseréje, új zsírzógombok, zsírzás, felújított benzintank beépítése.” A Retropartyzánokon való kiállítás előtt ezeket még el kell végezni, hogy ott már csak a látványos eredménnyel járó munkafolyamatokkal lehessen foglalkozni.
Természetesen KÉPEK ÉS VIDEÓ most is készültek.
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.04.02. 10:07

Magyar Zaporozsec Klub a Tuning Show-n

A Magyar Zaporozsec Klub ha nem is egységesen de jelen volt a 2014-es Tuning Show-n. Minden pavilonra jutott legalább 1 zapi. A fő vagyis az A pavilonban Baloghné E. Márti 1973-as fehér masinája feszített a Porschék árnyékában a Retro Auto Club standján. Ugyanebben a légtérben egy meglehetősen extrém Záporjóskán is megakadhatott a közönség szeme. Ugyanis egy ültetett, sötétített, fekete bőrtetős, rózsaszínben pompázó, vajszínű alufelnis egyed is borzolta a kedélyeket a füzestuning jóvoltából. A B pavilonban egy már sokak által ismert M-es zapi csücsült, ami jelenleg Kovács Bálint tulajdonában van. A két- három- sőt négyszínű Zaporozsec, kicsinyített másával együtt fürkészte a látogatók tekintetét. És végül, de nem utolsó sorban a D – az előző kettőhöz képest a nyugalom szigeteként szolgáló – pavilonban, a Retropartyzánok standon álldogált a vörös posztón a ZAZ Mafia metálkék villámja . Ő volt az egyetlen zapi ami tárva nyitva volt az érdeklődők számára. Ugyanis a Retropartyzánok szellemiségét volt hivatott tükrözni, vagyis ez olyan, kordonok nélküli stand volt ahol közel lehetett menni az autókhoz, be lehetett ülni, diskurálni lehetett a tulajokkal. A standon elég illusztris társaság jött össze, a zapi mellett volt Dacia 1310, Polski 125, Lada 2102, Lada 2103, Lada 2104, Skoda 120L, Moszkvics 403, Wartburg 353 Tourist és egy Skoda 110R. A zapi és a dákó, a szocializmus két „lesajnált/legmegbízhatatlanabb” járgánya egymás mellé került. Kinyitott motorháztetőnél a stand felé közeledő érdeklődők leginkább a következő felkiáltásokkal éltek. Nézd ott a befőttesüveg a dákó motorterében mögötte meg a harckocsi indító motor kandikál a kis zapó hátuljából. És ezzel meg is érkeztünk a legendához vagyis a harckocsi indító motorhoz. A három nap kevés kivételtől eltekintve gyakorlatilag ennek a szellemében telt. Én ugyan igyekeztem megelőzni a kérdést azzal, hogy a jármű leírásánál külön kiemeltem, hogy ebben sohasem volt ilyen, de a legenda erősebb volt. Az emberek 90%-ának az első kérdése továbbra is az volt, hogy „jól tudom, hogy ebben egy harckocsi indító motorja volt?”. Én rendületlenül adtam a nemleges válaszokat úgyhogy remélem pár emberből sikerült ezt a fals információt kiűzni. Egyetlen Úr volt csak aki úgy kezdte, tudja ám ő, hogy nem harckocsi indító motor van benne, ugyanis annak idején katonaként ő megnézte a harckocsi motorját és ott bizony egyetlen léghűtéses V4 sem volt. A folytatásban pedig megemlítette az NDK-ban gyártott RS-09 típusú traktor motorjával való távoli rokonságot. Már 4. éve űzzük, hajtjuk a technikát, számtalan történetet hallottunk már, de számomra még mindig meglepő, hogy milyen sok ember birtokolta ezt a márkát. Ezen tanultak vezetni, volt a rokonságban, utcában, nagypapának, ezzel mentek a diszkóba stb. Majdnem mindenki utálta de mégis majdnem mindenkinek volt. Persze tegyük hozzá, hogy nagyon válogatni nem lehetett a Merkur kínálatából. A második legnépszerűbb része az autónak a benzinkályha volt ami rendszeresen olajkályhának lett keresztelve, de ilyen apróságokon már nem is akadtam fent. Öröm volt nézni ahogy beültek és révedezve tekintgettek az utastérben az érdeklődők. Valakinek a gyerekkorát idézte fel, valakinek az első autózás élményét, valaki csak úgy beült mert még soha nem ült ilyenben, valaki beültette a gyerkőcöt, hogy „látod kisfiam, apa még ilyenben töltötte a gyerekkorát” egyszóval ilyenkor azért büszke az ember a járművére, még ha tudja is, hogy nem a legtökéletesebb példány. Ezúton köszönöm minden érdeklődő gratulációját, jó érzéssel töltött el, hogy nem hiába csináljuk ezt a zaporozsecezést. De persze ezek a gondolatok a standon kiállított többi autóra és gazdáira is igazak. Szerintem a Magyar Zaporozsec Klub elvégezte küldetését, ahogy a totálcárosok fogalmaztak „a Záporjóskák is előre törtek, egyre több akad belőlük a kiállításon”. Reméljük előbb-utóbb az utakon is egyre többel lehet majd találkozni.

KÉPEK
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2014.04.02. 17:33

szép összeállítás, gratulálok, látom az autódról már sokan színmintát vettek, a merkuros zászló is nagy érték.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.04.10. 15:14

Újabb RENDEZVÉNY ahol Zaporozseccel lehet találkozni. Egyenlőre még nagyon egyedül érzi magát, de hétvégére tele lesz jármű pajtásokkal és remélhetőleg nézelődőkkel a csarnok. Zsoltinak segítettem volna terelgetni a bilikéket amit a szerelőnapon is látni lehetett, de simán be tudtunk menni lábon, uhogy nem volt rám szükség. Nem baj legalább körbenéztünk a vasúttörténetiben ha már ott voltunk :D

2014-04-09 08.58.14.jpg
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2014.04.10. 17:40

egymásra talált két farmotoros kopoltyús, egy vízhűtéses és egy léghűtéses....
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.04.30. 19:01

Retropartyzánok 2014 - avagy nem mind Zaporozsec ami fénylik

Idén április 25-27-re esett az először 2013-ban megrendezett Retropartyzánok nevet viselő rendezvény. A szervezők új helyszín mellett döntöttek ami legalább kétszer ha nem háromszor annyi lehetőséget tartogatott magában. A Magyar Zaporozsec Klub is igyekezett ezt kihasználni, persze amennyire az erőforrásaink engedték. Már az elején kiderült, hogy a tavalyi évben túl magasra került a mérce. Idén nagy nehezen sikerült 3 zapit összeszervezni abból is az egyik a már majdnem működőképes klubzapi volt. A klubautót terveink szerint járóképes állapotba hoztuk volna, hogy lehessen vele majd körözni. A kiállítás előtti utolsó szerelőnapon azonban szertefoszlani látszódtak ezek az álmok. A benzintank lyukas és rozsdás volt, az index nem akarta az igazat, a hátsó lámpa búrák cserére érett állapotba kerültek illetve a nap végére kiderült, hogy a kuplung munkahenger is reparálásra szorul. Ezeket az elvégzendő munkákat már nem tudtuk a rendezvény idejéig megcsinálni. Így idén is az a döntés született, hogy tréleren fog kijutni a klubzapi.
Pénteken nem igazán volt kegyes az időjárás, zuhogó esőben érkeztünk meg a metálkék villámmal és Budaházi István (amit Laczó Zsolti terelgetett) bilikék rácsosával. A klub emblematikus embere, Szász Atis már a helyszínen volt és segített feldíszíteni a helyünket. Az autókról el lettek tüntetve az eső nyomai, már csak egy dolog volt hátra, el kellett hozni a klubautót. Atissal bepattantunk a segítségünkre siető Vaskovits trélerbe (ez itt a reklám helye) és már robogtunk is a klubzapiért. Az eső végig zuhogott úgyhogy a klubnál lévő 3 éves pályafutása során másodszor is látott vizet a 72-es rácsos. Azért azt meg kell említeni, hogy a trélerről való leállást saját fékkel sikerült abszolválni, ami nem tűnik nagy dolognak, de azért nekünk az volt. A helyén szétborítottuk és felvettük a lakótelepi szerelős pózt hisz idén is interaktívra lett véve a figura. Ez abban merült ki, hogy egy szalaggal „elfeleztük” az autót, a jobb oldalához nem nyúltunk a bal oldalát pedig nekiláttunk letakarítani. Az már az elején körvonalazódott, hogy vannak a kasznin olyan részek amit sima polír anyaggal nem lehet szebbé varázsolni, így ezt a problémát áttoltuk másnapra. 4-kor már kezdtek is szállingózni az érdeklődők. Először ekkor döbbentünk rá, hogy milyen jó helyet is kapott a klub. Pont a regisztrációs asztallal szemben, gyakorlatilag mi voltunk az első pozitív benyomás a kiállításon. Szombaton, a kígyózó sorok még jobban erősítették ezt az érzést, vasárnap pedig konkrétan a standunk mellé lett telepítve egy kávés pult ahol ingyen mérték a feketét. Az ingyen szóra igen érzékenyek vagyunk mi magyarok úgyhogy minden sorba állónak volt elég ideje megcsodálni a szomszédban lévő Zápor Jóskákat. Na de péntekre visszatérve, a csehszlovák rend éber őrei is élénken érdeklődtek a márka iránt. Először a motortér fölött tartottak kupaktanácsot – hiába valahonnan ismerős lehetett nekik a megoldás – majd szívélyes invitálásunkra be is huppantak a metálkékbe. Érdeklődve tekintgettek szét a beltérben és rögtön felcsillant a szemük a kis ЗЛEKTPOHИKA kvarcjátékok láttán. Aztán a nap végére a lángosos kipróbálása után az akksi saruk levételével álomba ringattuk a kis zapikat.
Sajnos a szombati nap is esősen kezdődött, de ennek ellenére a 9 órás nyitásnál már voltak érdeklődők szép számmal. A klubzapi makacs szennyeződéseire Atis hozott CIF súrolót, de voltak részek amik még ennek a megoldásnak is ellenálltak. Mindenesetre evvel együtt is viszonylag látványos volt az érintetlen rész és a CIF-es políros rész közötti különbség. A nap másik látványosságát klubunk büszkesége szolgáltatta, egy 965-ös púpos Zaporozsec. Ők Sopronból érkeztek a biatorbágyi rendezvényt érintve. Mondanom sem kell mekkora feltűnést keltett a kis piros a veterán parkolóban. A sikerre való tekintettel kisírtuk a szervezőknél, hogy had tolhassuk be a csarnokba a zapi klub standra egy fotó erejéig. De ezzel még nem ért véget a látványosságok sora ugyanis készültünk még egy érdekes és rejtélyesnek mondott dologgal. A nagyérdemű megcsodálhatta a Zaporozsec fűtéséért felelős benzinkályhát egy külön erre a célra kialakított próbapadon. A háttérben pedig A0 méretű poszteren lehetett tanulmányozni a kályha működési elvét. Beindításához azonban szükségünk volt klubunk „szakértő” párosára Vaskalapra – aki a Zaporozsec benzinkályhájából írta a szakdolgozatát és neki köszönhető a próbapad is – és Gubacsi Gáborra. Tűzvédelmi okokból a kályha indítását csak szabadtéren lehetett kivitelezni. Persze élesben az istennek sem tudtuk fűtésre bírni. Aztán majd 1 órás szerelgetés után észhez tért a technika és máris ontotta magából a meleget. Én ennek tulajdonítanám a jó idő beálltát ugyanis innentől fogva hét ágra sütött a nap még vasárnap is. Gyakorlatilag ezzel el is lőtte a klub az összes puskaporát, de figyelembe véve a szűkös lehetőségeinket úgy gondolom szép teljesítménynek tekinthetőek az említett látványosságok. A zárást követően jóízűen betermeltük a paprikás krumplit meg a rétest és lélekben már a vasárnapi zárónapra készülődtünk.
Vasárnap már a kora reggeli jó időből lehetett következtetni, hogy valószínűleg sorban állás lesz a büfénél. A 9 órás nyitásra már meg is rohamozták az érdeklődők a csarnokot. Az említett kávés pult érezhetően megdobta standunk látogatottságát. Erre a napra Laczó Zsolti jutott stand felelősnek akinek néha én is be-be segítettem. Szombaton sem voltak kevesen, de a jó idő miatt vasárnap még nagyobb tömeg jött össze mind bent a csarnokban mind kint a veterán parkolóban. Viszonylag eseménymentesen zajlott le a nap nagy része, így volt időnk szállításra kész állapotba hozni a klubautót. A 4 órás záráskor már toltuk is ki a trélerhez és rendben visszatértünk vele a főhadiszállásra. Ezzel a momentummal le is zárult a Magyar Zaporozsec Klub 2014-es részvétele a Retropartyzánokon.
Ahogy tavaly is idén is kijelenthető, hogy klubunk méretéhez és lehetőségeihez képest ismét tisztesen helytállt. Ugyan idén kicsit alábbhagyott a tavalyi nagy lelkesedés, de azért a szombati 965-ös púpos zapival és a benzinkályha bemutatóval tudtunk újat mutatni. Jövőre már talán a klubautóval is lehet majd tesztköröket futni. Saját fényképes beszámolóval sajnos idén nem tudok jelentkezni (cserébe majd lesz egy kis videó a Koma Pictures műhelyéből), de ajánlom mindenki figyelmébe Vas Gergely fotós barátunk lehengerlő ALBUMÁT, amiben egy kicsit a Magyar Zaporozsec Klub is benne van.
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.05.03. 20:09

Hy!

Engedelmetekkel tettem egy felajánlást a Magyar Zaporozsec Klub nevében. Na nem kell izgulni senkinek semmibe nem fog kerülni :D Moszfilm napok lesznek május 8-11. között az Uránia Nemzeti Filmszínházban. Nekem már van jegyem 3 filmre is szombatra és vasárnapra. És böngészvén a filmek között támadt egy érdekes ötletem. Ha már szovjet illetve most már orosz filmek akkor miért ne lehetne egy szovjet jármű dekorációs jelleggel a mozi előtt. Írtam is a mozinak Facebook-on amire a következő válasz érkezett:

"Kedves Kristóf!
Szívmelengető a felajánlás puszta ténye is, köszönjük szépen! Házon belül egyeztetünk gyorsan a teendőkről és lehetőségekről, és minél hamarabb értesítjük Önt. Mindenesetre örömmel látjuk Önt is, és a Magyar Zaporozsec Klubot is a fesztivál programjain és vetítésein!!
Köszönettel: Az Uránia Nemzeti Filmszínház munkatársai"

Ez ugyan még nem jelent semmi konkrétumot, de már így is jó fényt vet kicsiny klubunkra. Én a metálkék villámot ajánlottam dekorációs elemnek, de ha netán vki tudna biztosítani egy szebb OT-s járművet sztem ki lehetne cserélni. Persze ez a dolog még csak elméleti síkon létezik, de ha rábólintanak a dologra akkor lépni kell. Ha bármilyen fejlemény van az üggyel kapcsolatban akkor rögtön jelzem!
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.05.08. 09:13

Megjött a válasz az Uránia csapatától:

"Egyeztettünk, és arra jutottunk, hogy most nem élünk a nagyon kedves felajánlással, mert a régi autó mint dekoráció túlzottan elvinné a rendezvény üzenetét a "régiség" irányába, miközben az legalább annyira szeretne szólni a jelenről, a kortárs orosz filmről is. De engedje meg, hogy megőrizzük az elérhetőségét, és megkeressük, ha más rendezvényünk kapcsán együttműködhetünk.
Reméljük, hogy ellátogat a filmnapok vetítéseire. Kérjük, írja meg, ha valamire félretehetünk Önnek tiszteletjegyeket.
Üdvözlettel: az Uránia csapata"

Tehát most nem aktuális, de a továbbiakban még jók lehetünk. Nem ártanak az ilyen kapcsolatok :) Nem jelentkezett senki, hogy szeretne jönni uhogy magamnak kértem egy tiszteletjegyet :roll:
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2014.05.09. 16:51

szerintem a más orosz márkához mért versenysemlegesség is benne van a pakliban, értehető, ha egy orosz kiváló termék formatervezési kiállítás lenne, akkor már komoly esélyünk lehetne :P
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2014.05.10. 18:44

zuluking írta:Megjött a válasz az Uránia csapatától:



Tehát most nem aktuális, de a továbbiakban még jók lehetünk. Nem ártanak az ilyen kapcsolatok :) Nem jelentkezett senki, hogy szeretne jönni uhogy magamnak kértem egy tiszteletjegyet :roll:

A Kék Villám beépül mindenhová :)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.07.21. 19:42

Krúzolás a klubautóval

Itt a nyár itt egy újabb szerelős klubnap, mégpedig nem is akármilyen. Immáron nyolcadjára jöttünk össze a Janzer Gyuri által biztosított jól felszerelt műhelynél. A körlevélben meg is lettek pontosan határozva az elvégzendő műveletek; a felújított benzintank beszerelése, irányjelző relé cseréje, hátsó lámpa felszerelése, kuplung munkahenger cseréje, zsírzási műveletek. A helyszínen a verőfényes napsütés már adott volt és az időjósok szerint már-már I. zaporozsec találkozós hőmérsékletre lehetett számítani. Kicsit korán érkeztük Vaskalappal, de legalább addig kinéztem a legárnyékosabb parkolóhelyet, hogy délután ne süljünk meg a kocsiban. Befutott Gyuri és jelezte, hogy kicsit messzebb és más jellegű fedett helyen áll a klubzapi. A helyiségben rengeteg múzeumi darab is fellelhető volt régi villamos táblától kezdve, fonalgyár megnyitási ceremóniájáról készült fotóalbumig. Jól illett a környezetbe a zapi is. Áttoltuk a szervizhez ahol tettre kész klubtagokba botlottunk. Gábor és Jani bemosakodva várták az újabb műtétet. Vaskalap nekiugrott a kuplung munkahenger cseréjének. Mi Janival kipakoltuk a „lomokat” az autóból és nagyjából kitakarítottuk a benzintank helyét. A menet közben megérkezett Csaba pedig a hátsó lámpa összerakását kezdte meg. És ha már a lámpánál tartottunk. Egyetlen működő fényforrást sem találtunk a sok szerszám között, így a kezembe került zaporozsec gyári stekklámpát és egy akksitöltőt összepárosítva megszületett a megoldás. Nem mernék rá esküdni, hogy maximálisan megfelelt a tűzvédelmi előírásoknak, de világított. A nagy hajtás közepette zapi hangra lettünk figyelmesek. És igen begördült a nemrég elkészült hófehér kései kopoltyús zapi Cserfalvi Zsoltival a volánnál. Természetesen mindenki eldobta ami a kezében volt és rögtön ráugrottunk a újdonságra. Megállapítottuk, hogy ez bizony remekül felújított példány és megérdemli az OT rendszámot. A pihenőidő után nekiláttunk a benzintank összerakásának. Itt már rögtön egy aprócska problémába ütköztünk. Az Atis által mellékelt csavarok nem igazán passzoltak, helyette bontott csavarok mentek vissza, de azért egy menetfúró elkélt volna. A felújított kuplung munkahenger felszerelése megtörtént, nekiálltunk légteleníteni, de valami nem volt egészen kerek. Elintéztük annyival, hogy majd ha beindítjuk kipróbáljuk. Áttértünk az index relé beépítésére. A zapi összes fényforrását működésre bírni elég kemény feladat volt ám. Természetesen a relé nem tette rögtön a dolgát. A hátsó lámpánál pedig semmi nem égett, holott kellett volna. Kábeleket kötözgettünk, piszkálgattuk a foglalatokat, cserélgettük az izzókat. Aztán Zsolti kicsit megbabrálta az elől lévő késes biztosítékokat amire észhez tért a világítás. Lett index, helyzetjelző, tompított, fék és tolató lámpa is világított minden mint a karácsonyfán. Egyedül a rendszámtábla világítás makacskodott még de annak sem fogunk legközelebb kegyelmezni. Gyurival, Vaskalappal és Csabával beiktattunk egy ebédet. Mire visszaértünk Jani és Gábor véglegesítették a benzintankot. Sikerült beleerőltetni a maradék csavarokat is. Megérkezett egy régi fősulis szaktársam is, Peti érdeklődve és hatalmas vigyorral szemlélte a lelkesedésünket. Minden feltétel adott volt hozzá, hogy beindítsuk a zapit. Nosza, 2-3 köszörülést követően be is indult viszont az gyorsan kiderült, hogy a kuplung nem az igazi. Nem szerettük volna ha a váltó fogaskerekei az aknába potyognak úgyhogy leállítottuk és ismét megvizsgáltuk azt a munkahengert. Igazából pontosan nem derült ki, hogy mi volt a probléma, de Gábor addig állítgatta a kiemelő rudat, míg egyszer jó lett. Már csak apróbb műveletek választottak el minket, hogy beüljünk és csapassunk egy kört a verdával. Ülések vissza, ablakok megpucolva, első rendszám felpattint. És igen, elérkeztünk a klubzapi életének egy jelentős pontjához. Magamhoz vettem a kezdeményezést és behuppanva a volán mögé, vállaltam a jármű kirakását a garázs elé. Saját erőből beröffent a kocsi, kuplung és rüki amit már a hátul állók is láttak ugyanis a tolatólámpa is működött. Szabályosan indexelve, bizony mert már olyan is lett a kocsin. Eddig tudtunk kanyarodni csak jelezni nem tudtuk, aztán volt, hogy tudtuk jelezni de nem tudtunk kanyarodni és most mindkettő ment egyszerre. Szóval kiálltam a garázs elé, hagytuk egy kicsit járni és közben elégedetten bólogattunk, hogy milyen jó hangja van. Mivel 4 személyes a jármű ki is használtuk eme tulajdonságát és rögtön becsüccsentek ketten hátra. Ha már lúd legyen kövér, a volánnál ülve vállaltam, hogy körözünk egyet a környező utcákban. A menetteljesítményeket nagyon is rendbe találtuk. 4 személlyel is remekül gyorsult, meg is lehetett vele állni, egyedül a váltó 3-as de főleg a 4-es fokozata hibádzik. 3-asba még nagyjából be lehetett rántani a kart de a 4-essel már nagyon játszani kellett. Ha netán sikerült is, rögtön kidobta. Viszont ha a navigátor megmarkolta a kart akkor bent maradt 4. sebességben. Legalább lesz mivel foglalkozni legközelebb is. Következő alkalommal lassan a kasznin lévő hibák kijavításán kell gondolkodnunk.
Összességében szerintem elég nagy tettet hajtottunk végre. A 2011 óta nálunk lévő zapit sikerült annyira gatyába rázni minimális anyagi ráfordítással, hogy mára kijelenthető nagyjából biztonságosan lehet vele közlekedni. Sok ember áldozatos munkájának eredménye ez és nem utolsó sorban elég nagy összekovácsoló ereje van a klubtagok között. Ezúton is megköszönjük passzív és aktív résztvevők segítségét és reméljük előbb utóbb már szabályosan is lehet közlekedni vele közúton. A Klubzapi már most elérte célját, ahogy Vaskalap remekül megfogalmazta: „Szerelgetünk rajta ezt-azt, hogy pénzbe ne nagyon kerüljön, műhelygyakorlat gyanánt mi is tanulunk rajta, közben épül, talán szépül is valamennyit. Megnézzük a motort, a futóművet, a fékeket, kuplungot, mindent. Járóképessé és a lehetőségeinkhez képest üzembiztossá tesszük, aztán próbarendszámmal lehet vele találkozókra járni, mint az összefogás szimbólumát mutogatni.”

FOTÓK és VIDEÓ
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: zuluking » 2014.08.10. 22:11

Történt az vala, hogy 2014. augusztus havának 10. napján a Tahi hídfő melletti füves területen a SZESZVAME(Szentendre-szigeti Veteránautós és Motoros Egyesület) és egy Moszkvicsos kolléga „hirtelen” meghívására eltöltöttem a zapival pár órát a kiállítótéren. Családias hangulatú kis rendezvény volt, rengeteg csill-vill motorral. És akkor betoppant egy csehszlovák jármű… Már akkor tudtam, hogy ebből fotó lesz. Egy Tatra 603 vonult be méltósággal és a léghűtéses V8 gluggyogós hangjával. Sőt a sofőrrel beszélgetve az is kiderült, hogy egy zapis sráccal (gyorsan beazonosítottam Vaskalapot) összehasonlították a két jármű állófűtését. A Tatra fűtése nagyságrendekkel kifinomultabb többek között a termosztátos megoldás miatt. Tehát a szereposztás, balszélen Zaporozsec 968A, jobb szélen pedig Tatra 603 vagyis a pirinyó és a behemót.
Csatolmányok
Metalkek_villam_Tatra_603_1280.jpg
üdv, kkristof
"metál"kék villám, Zaporozsec 968A 1975
Avatar
zuluking
 
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2011.10.02. 12:44
Tartózkodási hely: Fót

Re: Rendezvények

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2014.08.11. 11:46

" A Tatra fűtése nagyságrendekkel kifinomultabb többek között a termosztátos megoldás miatt. Tehát a szereposztás, balszélen Zaporozsec 968A, jobb szélen pedig Tatra 603 vagyis a pirinyó és a behemót.[/quote]


A Zaporozsec fűtése meg üzembiztosabb, rendszerváltáskor leállított autó fűtése az elektromos tápszivattyú megszakító tisztítása után hibátlanul újraindult, megbízhatóságban még ma is lepipálja az Eberspächereket, Webastokat.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

ElőzőKövetkező

Vissza: Zaporozsec fórum,beszélgetések,találkozók,rendezvények és beszámolók



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron