Oldal: 1 / 16

Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.09.07. 21:08
Szerző: szaszatis
Rendezvények,kiállítások,találkozók

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.09.13. 19:11
Szerző: szaszatis
Következő Klubnap:
2011.október 1.szombat!

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.09.21. 21:00
Szerző: szaszatis
Tisztelt Zaporozsec Tulajdonosok, Klubtársak, Márkatársak!



Örömmel értesítelek Titeket, hogy a soron következő Zaporozseces találkozónk 2011. október 01-én kerül megrendezésre.

Ekkor ismét a klubautónak szenteljük a figyelmünket. Bizonyára emlékeztek rá, hogy az augusztus 27-i összejövetel alkalmával életet leheltünk ugyan a motorba, de az korántsem tűnt tökéletesnek. Most a motor további hibáinak felderítése és elhárítása lesz a cél.

Természetesen most sem kötelező mindenkinek szerelnie, szívesen látjuk azokat is, akik csak tapasztalatokat szeretnének gyűjteni, vagy új márkatársakat ismernének meg!



Kérlek Titeket, hogy amennyiben lehetséges, részvételi szándékotok jelezzétek nekem legkésőbb keddig, hogy egy körülbelüli létszámmal tudjuk az ebédet tervezni, ami marhalábszár pörkölt vagy káposztás-csülkös bableves lesz (a változtatás jogát fenntartjuk :) ).

Azért, hogy a házigazda vendégszeretetével ne éljünk vissza, az ebéd árát a résztvevők közösen adják össze. Ha valaki bármilyen oknál fogva nem kér ebédet (hamarabb el kell mennie stb.), jelezze, és akkor úgy kalkulálunk.







Helyszín: Budapest, XXIII.kerület Grassalkovich út 192.

A Mezőgazdasági boltban Endes Lászlót kell keresni



Tisztelettel és köszönettel:


Szász Attila
márkatárs
szasz.attila@zaporozsec.com

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.09.21. 21:37
Szerző: Fozat
szaszatis írta:
> Tisztelt Zaporozsec Tulajdonosok, Klubtársak, Márkatársak!
>
>
>
> Örömmel értesítelek Titeket, hogy a soron következő Zaporozseces
> találkozónk 2011. október 01-én kerül megrendezésre.
>
> Ekkor ismét a klubautónak szenteljük a figyelmünket. Bizonyára emlékeztek
> rá, hogy az augusztus 27-i összejövetel alkalmával életet leheltünk ugyan a
> motorba, de az korántsem tűnt tökéletesnek. Most a motor további hibáinak
> felderítése és elhárítása lesz a cél.
>
> Természetesen most sem kötelező mindenkinek szerelnie, szívesen látjuk
> azokat is, akik csak tapasztalatokat szeretnének gyűjteni, vagy új
> márkatársakat ismernének meg!
>
>
>
> Kérlek Titeket, hogy amennyiben lehetséges, részvételi szándékotok
> jelezzétek nekem legkésőbb keddig, hogy egy körülbelüli létszámmal tudjuk
> az ebédet tervezni, ami marhalábszár pörkölt vagy káposztás-csülkös
> bableves lesz (a változtatás jogát fenntartjuk :) ).
>
> Azért, hogy a házigazda vendégszeretetével ne éljünk vissza, az ebéd árát a
> résztvevők közösen adják össze. Ha valaki bármilyen oknál fogva nem kér
> ebédet (hamarabb el kell mennie stb.), jelezze, és akkor úgy kalkulálunk.
>
>
>
>
>
>
>
> Helyszín: Budapest, XXIII.kerület Grassalkovich út 192.
>
> A Mezőgazdasági boltban Endes Lászlót kell keresni
>
>
>
> Tisztelettel és köszönettel:
>
>
> Szász Attila
> márkatárs
> szasz.attila@zaporozsec.com



Kedves feleségem üzeni hogy ha összejön a társaság akkor egy nappal előtte megfőzi a káposztás-csülkös-bablevest és nekünk csak meg kell melegíteni.
Hozzájárulás összege 1.- / fő !!!!!!!
Méltányos ár úgy gondolom!!!! :)

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.09.22. 15:56
Szerző: szaszatis
Kicsit több is mint méltányos!
Nagyon köszönjük!
A létszám szépen alakul....

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.09.25. 20:36
Szerző: szaszatis
Szombatra alakul a létszám!
Jut ember a hengerfej- és a fék felújító brigádba és talán a tanktisztogató munkacsoportba is :)

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.01. 19:11
Szerző: Fozat
[attachment=0]022.JPG[/attachment][attachment=1]024.JPG[/attachment][attachment=2]001.JPG[/attachment]Egy jól sikerült napon vagyunk túl.

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.01. 19:12
Szerző: Fozat
[attachment=0]030.JPG[/attachment]

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.01. 19:15
Szerző: szaszatis
A mai nap képei:
htt://picasaweb.google.com/111185788380 ... svPDgLvDGQ

A szöveges beszámolót később ugyanitt olvashatjátok!

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.03. 19:33
Szerző: szaszatis
A szombati klubnapon foglalkoztunk a klubautóval és a metálkék kocsi kuplungjával is.Ez utóbbi témáról Zuluking márkatárs írt néhány sort,fogadjátok szeretettel :)

"Kedves gyerekek, a mai mese címe: A metálkék zaporozsec és a gonosz kuplung főhenger!
Október 1.-jén újabb zaprozsec klub találkozóra került sor Fozát kollégánál. A cél a klubautó motorjának szétbontása, állapotfelmérése. A metálkék zapi csapat egyedüli résztvevőjeként, kilátásba helyeztem, hogy egy aprócska kuplung főhenger cserét megejtenék a lelkes kollégák segítségével és utána nekiugranék a klubautó fékjeinek. Előző nap Fozát kolléga már jelezte, hogy 7-től lehet érkezni. Nah mondom akkor én ki is használom a korai időpontot és korán érkezem. 8 körül érkeztem, én voltam az első! Gyorsan kicseréltem a kuplung főhengert egy Atis által, Ukrajnából hozott példányra. Azt meg kell jegyezni, hogy már egyszer bent volt az autóban, de az egyik alu alátétnél eresztett, így ki lett szedve, meg lett „stoppolva” és úgy várta az újabb berakást. Aztán megérkezett Atis mester is, nekiláttunk a légtelenítésnek. Már vagy 5 perces pumpáltunk, de a kuplungpedál csak nem akart felkeményedni. Akkor megjöttek a többiek is és valahogy ottmaradtam a problémával egyedül. :D Hmmm… sehol nem folyt semmilyen olaj tehát csak az lehetett, hogy nem elég az olajszállító kapacitása a főhengernek, gondoltam. Aztán PT 34-42 kolléga a segítségemre sietett. Még nem tudta egyikünk sem, hogy mekkora szarba nyúltunk. Első körben arra jutottunk, hogy szétszedjük az eredetit, ami a kocsiban volt, mert annak csak annyi baja volt, hogy egy kicsit mindig eresztett a nyomórúd környékén. Kiderült, hogy enyhén kráteres a belseje. Ennek örömére szétszedtük az új főhengert is. Következett a méricskélés, mi lehet a különbség a két főhenger darabjai között. Megállapítottuk, hogy lényegi különbség nincs. Nah akkor rakjunk össze a kettőből egyet. Kiválogattuk a legjobb alkatrészeket és beletettük a új főhenger öntvény házába. Többek között a régi főhenger dugattyúja is bekerült. Király, gondoltuk. Beraktuk, pumpálásra azonban a nyomrúd körül konkrétan csorgott az olaj. Nah akkor biztos nem jó a dugattyú, be kell rakni az eredetijét. Remek ötlete támadt PT kollégának, ne szedjük ki a főhengert, hanem ott a helyén oldjuk meg. Az ötlet kiváló volt, a megvalósítás viszont….. zégergyűrű leszed, aztán…… némi kétségbeeséssel az arcunkon néztük ahogy a tartályban lévő összes olaj kifolyik a főhengeren keresztül egyrészt az utastérbe másrészt a csomagtérbe. Rongyok után kapkodás, víz, szivacs… úristen szétmarja a gumiszőnyeget, meg a festéket, most mi lesz. Hát igen elfelejtettük elszorítani a tartály gumicsövét  Na de most már legalább sehol nincs olaj. Ami volt azt sikeresen felitattuk. Megint következett a méricskélés, mi az isten lehet a különbség…. megintcsak arra jutottunk, hogy semmi :D Tehát összeraktuk az új öntvényházba az új dugattyúval, régi rugóval a szerkezetet. Beraktuk, nem eresztett sehol bár kicsit bugyogott a tartálykában az olaj, de ennek még nem tulajdonítottuk olyan nagy jelentőséget. Aknába le légteleníteni. De konkrétan semmi sem akart jönni, egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy a szörcsögés hang megszűnt. Szélvész gyorsasággal ugrottunk mindketten a csomagtérhez. Hát az történt, hogy….. fordítva lett berakva a főhengerbe a szerkezet, tehát nem szívta a tartályból az olajat hanem tolta. Eredmény kb. 2 dl olaj úszott a tartályok között a „dukkózáson”. Ismét rongyok után kapkodás, víz, szivacs. Mondom akkor rakjuk össze az eredeti főhengert, az legalább működött, még ha kicsit folyt is. Összerak, berak, elmegy ebédelni. Az ebéd csillagos 5-ös volt ezúton is köszönjük, Fozát kollégának. Ebéd után újult erővel estünk neki ismét a problémának. Légtelenítés… de nem akart keményedni a pedál. Kiderült, hogy a főhenger öntvény háza meg van repedve, ahol szivárog az olaj. Fasza, megint kiszedtük. Akkor már csak az van hátra, hogy az új főhenger házzal kezdjünk vmit. Viszont jobban szemügyre véve, kiderült, hogy az az öntvény is megrepedt. Én alapjában véve egy nyugodt ember vagyok, de ezt már azért nehezen viseltem. Már az járt a fejemben, hogy itt kell hagyni a verdát. Ekkor Fozát megjelent a kezében 2 db főhenger szerűséggel. Az egyik be volt állva a másik viszont használható volt. De mint kiderült az egy egykörös fék főfékhengere volt vmikor. Zapi doktorunk megerősítette, hogy az ugyanaz mint a kuplung főhenger csak más a bele. Hurrá… fény az alagút végén. Az összes főhenger belét kiszedtük. Az egyikből egy törött rugót sikerült kiműtenünk, de ez már csak hab volt a tortán, kínunkban már csak röhögtünk az egészen. Sikeresen összeraktuk a sokadik főhengert és beraktuk. Meglepve tapasztaltuk, hogy sehol sem ereszt és az olaj közlekedési útvonala is megfelelő. Aknába le…. légtelenítés……. Éééés végre elérkezett amire egész nap vártam, elkezdett folyamatosan dolgozni a munkahenger…. ennél gyönyörűbb dolgot nem tudtam elképzelni aznapra  A pedál felkeményedett és megelégedéssel nyugtáztuk, hogy SIKERÜLT!!!! Sikerült kiállni a garázsból, majd vissza. Eltakarítottam a olaj okozta károkat, illetve próbáltam és lassan a vérnyomásom is kezdett visszaállni a normál értékre. Az eredetileg max 1 órás munka tehát egész naposra hízott, eljátszottunk majd 1l fékolajat, nem beszélve az olaj okozta károkról. "

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.04. 23:43
Szerző: zuluking
Nos kedves zapi rajongók, sikeresen abszolváltuk a mai napra tervezett "túrát". Délelőtt összefutottam Kánya elvtárssal és egy másik szolnoki elvtárssal, hogy felszáguldjunk a metálkék villámmal a Zugligeti út 9.-es számhoz, a volt Iparművészeti egyetem épületéhez. „Elnézést Tanár Úr a késésért, de Zaporozseccel jöttünk….” akár kezdődhetett volna egy ilyen „antré”– val is a Politikai Formatervezéstan avagy Praktikum és Ideológia a Szocialista Járműiparban c. előadás. Ugyanis jó főiskoláshoz méltóan sikerült fél órás késéssel beesni az első téma előadójának Boros Jenő szakújságírónak az előadására. Így lemaradtunk a korabeli gyári bemutatófilmekről, reklámokról, de jó eséllyel ezek fent vannak youtube-on. Amikor beléptünk, a kivetített képen éppen Sztálin elvtárs vizsgálgatott egy ZISZ tervrajzot. Az előadás nagy vonalakban annyiról szólt, hogy az SZKP XX. kongresszusa előtt tervszerű autó előállításról nem lehetett beszélni, utána is csak a kiváltságosoknak járt verda, amivel lehetett döngetni Moszkva utcáin. Habár voltak ügyes, tehetséges dizájnerek, nem hagyták őket érvényesülni, csak az 5 éves tervben leírtak szerint lehetett működni. Leginkább másolatokból élt az autóipar. Igaz nem a mai kínai módszert alkalmazták, tehát nem egy az egyben másoltak, hanem csak alapul vették a kapitalista ipar „remekeit”. De gondolom ezt már mind tudja a társaság uhogy nem rizsázok többet. Az még viszont érdekes infó volt legalábbis számomra, hogy Sztálin kedvenc típusa a Packard volt, melyre kísértetiesen hasonlított a GAZ-13 leánykori nevén CSAJKA. Jah és esett pár szó még az autók elején virító díszekről, a Volga M21 nagy vörös csillagjáról, a Zisz lobogó szászlójáról stb.
Aztán Hidegföldi Attila, az előadás moderátora és nem utolsó sorban a Volga-Csajka Autóklub elnöke bekonferálta a totalcar-os Csíkos kollégát. Gondolom őt nem kell bemutatni senkinek, megosztó személyiség valakinek tetszik valakinek nem. Miután 5 percig gyönyörködhettünk egy olasz elvtárs névszerint Пальмиро Тольятти leánykori nevén Palmiro Togliatti arcképében, átértünk a zsigulik történetére. 1965-ben kezdődtek a tárgyalások a gyártáshoz szükséges licenszek, meg egyebek megvásárlásáról a olaszok és a szovjetek között. Mindenféle alkudozásokat követően számomra szintén meglepő tényt közölt Csíkos mester… a gyárat teljes egészében az olaszok építették fel, amihez ők maguk adtak 1 milliárd $ hitelt a szovjeteknek. Az olasz-orosz jármű először Vilszto névre hallgatott volna megemlékezésül Lenin 1970-ben esedékes 100. születésnapjáról (V. I. Lenin szto, azaz száz). Másik érdekes dolog, az a tévhit miszerint az első zsigulik még FIAT motorral jöttek le a gyártósorról, ezért azok strapabíróbbak voltak. Ez olyan legenda kb. mint hogy a zapiban T-34 tank indítómotor van. Soha nem készült FIAT motoros zsiga, csak a gyártás elején még betartották a minőségi előírásokat, így jobban sikerültek az erőforrások. Jah és ha már tévhit akkor még annyit, hogy a zsigulit valójában az olaszok tervezték át a FIAT 124-ből nem a ruszkik. A prototípus a FIAT 124 R nevet kapta. Nah de akit komolyabban érdekelnek a részletek az itt keresgéljen (Csikós is innen „lopta” az előadás anyagát):
http://viharsarokamse.hu/lada-erdekesse ... enete.html

A moderátor úr némileg tiszteletlenül talán, de lelőtte Csikóst, hogy túllépte a beszéd keretét, uhogy a Skoda történetét majd máskor ecsetelje. Aztán Varga Péter, szovjet jármű szakértő következett. Az előadás címe: A szovjet járműgyártás zsenialitásai és tévútjai. Itt felcsillant némi reménysugár, hogy esetleg a zapi is említésre kerül, de sem a zsenialitás sem a tévút kapcsán nem esett szó róla. Rövid áttekintést kaphattunk a szovjet járműgyártás „felfutásáról”, de sok volt az átfedés az előzőekben elhangzottakkal, uhogy 1-2 részletet leszámítva kicsit lapos volt a dolog.
Rövid szünet után rátértünk a magyar járműgyártásra. Először Négyesi Pál kalauzolt el minket a magyar törpeautók világában. Az Úttörőtől kezdve az Alba Regián át a Puliig. A vége mindegyiknek ugyanaz lett… nem került sorozatgyártásra és elhaltak. Nekem személy szerint legjobban a Szabadi Kálmán féle Fesztivál névre hallgató kisautó tetszett. Tényleg olyan volt mint egy batár nagy amcsi vas kicsiben. Akit érdekel jobban a téma:
http://www.autonavigator.hu/sztori/magy ... autok-4389
http://magyarjarmu.hu/

És végül Hídvégi János muzeológus ejtett néhány röpke szót a méltán világhíres Csepel, Tünde, Panni motorokról/robogókról.
Az előadás végeztével az egyetem előtt egy farmotoros IKARUS és egy GAZ-14-es várta az érdeklődőket. Többek között eme járművek és persze a kis metálkék zapi részvételével, átcsorogtunk a városon, hogy megérkezzünk a Deák Térre, ahol egy formatervezői kiállítást lehetett megtekinteni. A legmenőbb a beállás volt, ugyanis egy laza piros lámpánál, hevesen közlekedő gyalogosok között kellett felkapatni a zebrán keresztül a járdára a néhai buszpályaudvar épülete elé. Buszkén jegyzem meg, hogy a sok bóklászó emberke közül többen is a „jéééé egy zapi” megjegyzéssel haladtak el a Volgából, Csajkából, Zapiból és egy Trabiból álló konvoj mellett.
Hát valahogy így nézett ki ez a dolog, egész jó kis napra sikeredett, csak hiányozott még pár élő szovjet jármű. Jobban nézett volna ki a konvoj a deák térig ha nem csak 3-4 szovjet típus vonul, de majd talán jövőre.

Néhány kósza fotó is készült:
https://picasaweb.google.com/1118219828 ... k4f4mMXDQw

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.05. 20:38
Szerző: szaszatis
Nagy-nagy köszönet a beszámolóért,egész jó vénád van az íráshoz (is) :)
A képek is jók!Kár,hogy nem tudok ilyen rendezvényekre elmenni :( biztosan hatalmas élmény!

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.05. 21:32
Szerző: zuluking
Hát te sem panaszkodhatsz, az ukrán kirándulásos beszámolón jókat kuncogtam, pláne hogy előttem volt a videó nyersanyag is :)

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.07. 12:12
Szerző: IB 64-13
Köszönjük zuluking kolléga beszámolóját és ,hogy Zapinkat 1:1 méretarányban népszerűsítette !
De azért nagy szomorúsággal tölt el, hogy az Iparművészeti Egyetemen megtartott a szovjet járműipari termékeket méltató
kiállításon a Zaporozsecről egy hangot sem beszéltek. Pedig az egyik legkarakteresebb alkotás, és rengeteg ismeretanyagot
lehetett volna közölni. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy az előadó, akinek illett volna megemlíteni, nem volt elég felkészült. :cry:

Re: Rendezvények

HozzászólásElküldve: 2011.10.07. 12:56
Szerző: IB 64-13
Új kihívás !
Fozát kolléga 968-M motorindítására ,ki mikor vállalkozna ? Csak, hogy fejlődjön a tanulócsoport M-es ismeretanyaga , és nehogy a félévi Zapi-kollokviumok gyengén sikerüljenek. :shock: