Zapo suli

Figyelem!Regisztrálás után kérlek írj egy emailt nekem a szasz.attila@zaporozsec.com-ra melyben benne van a választott felhasználó neved,hogy aktiválni tudjam az azonosítód!

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.11.04. 15:59

110206R írta:Ha ha ha! A hátsó lengőkarok olyan technológiával készültek hogy a dőlésszöget a rájuk ható erők révén enyhe csavarodással kompenzálják,az összetartást a gyárban beállítják,viszont ha szükség van után állításra azt a felfogató bakok mögött elhelyezett lemezkék be ill. ki vételével lehet megtenni.
Hány pontot kapok? :ugeek:

:evil:
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.04. 17:05

110206R kolléga ismét jól vette az akadályt, hiánytalanul megtanulta a tananyagot. A helyes válasz jutalma: 1 db 2 W-os papírmembrános, Zaporozsecre méretezett hangszóró.
Ha már célzott a hátsó kerékgeometria terhelési állapot szerinti optimális változtatására, mi lenne a helyes változás
kanyaban (kanyarbelső és külső keréken), hogy a közismert túlkormányzottsági hajlam csökkenjen, ha kerék összetartást állandónak tekintjük ? Kérés: szasztis kollégának is adjuk meg az esélyt a helyes válaszra 8-)
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.04. 17:39

Bocs, az előző írásban egy "a" betű kimaradt szaszatis kollégából :cry:
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.04. 19:05

A mérnök nem én vagyok.Fog almam sincs..... :ugeek:

Azért ezt már csak iskolapadban lehet megtanulni....kérdezz olyat amit egy egyszerű zapó szerető tulajdonos is tudhat.....

Köszi..... :ugeek:
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.04. 19:48

Hát a kanyarkülső keréknél a stabilítást a negatívba hajló kerékdőlés (terpesztés)örzi meg, mert a negatív dőlésű kerék
a kanyar középpontja fele akar gurulni, a kanyarbelsőnek meg pozitiv dőlésűnek kell lenni, ekkor ez is a kanyarból
a befele a középpont fele akar vándorolni. Ezt a hatást, a kerékterhelés váltást a centrifugális erő váltja ki a külső
oldalon növekszik a berugózás, belül meg csökken. Persze ez csak akkor igaz, ha a kapcsolt felfüggesztésű
nagyrészt hosszirányú lengőkarnak a felfüggesztési pontjai, és annak tengelyirányai jól vannak megválasztva, ekkor
a túlkormányzottsági hajlam csökkenthető.

Lehet vitatkozni is ! ;)
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.04. 19:56

Ezek szerint a zaporozsec mérnökei elég jó munkát végeztek.Szerintem a nagyobb hátsó tengely terhelés ellenére nagyon jó a kanyarstabilitása az autónak.
Természetesen jó minőségű abroncsokkal és megfelelően kiválasztott keréknyomással.Atis kocsijában hátul erősebb rugók vannak,így igazi élmény a kanyarodás,kis gázelvétel után a kanyar közepétől lehet húzatni akár 90km/ó-val is és az ember csak vigyorog közben. :ugeek:
Én ehhez értek,az iskola padot meghagyom neked.Nálam a tapasztalat a lényegesebb.Így nagyon jól kiegészíthetjük és tanulhatunk egymástól. :ugeek:
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.04. 20:06

Igen a Corvair esetében a hátsó lengőtengely stabilitása a kezdeti időszakban tényleg kritikus volt, gyakori stabilításvesztéshez vezetett. A kanyarkülső kerék pozitív dőlése révén, amit az amerikai mérnökök csak nagynehezen
korrigáltak. A túlkormányzottsági hajlam egyenesen veszélyes volt. A Zapi mérnökei helyesen tanultak az amerikaiak melléfogásából. Azt azért lemérném, hogy berugózáskor mennyit terpeszt a Zapi kerék.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.04. 20:28

Jócskán....:-)
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.11.04. 20:50

110206R írta:Jócskán....:-)

:)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.14. 10:43

Egy gyors bemelegítő kérdés:
azt ki tudja, hogy a Zapi első futómű (két hosszirányű vezetőkaros (szleng : Z-kar) torziósrugóval kombinált) felüg-
gesztés elvét kiről nevezték el ( segítség :nem a VW bogár donorautóval, mint koppintási alappal összefüggő),
melyek az ilyen futómű előnyei és hátrányai és miért pont farmotoros járműveknél volt jellemző használatuk ?
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: Fozat » 2011.11.14. 17:49

Ma olvastam egy kicsi Zaporozsec történelmet.
1957...MZMA 444
-" Elöször az irbitszkevoi motorkerékpárgyár MD-65 tipusjelzésű,léghűtéses,kéthengeres bokszermotorját szerelték be ám ez nem bizonyult megfelelőnek autóipari felhasználásra.mindössze 17,5 lóerőt teljesített,és az előirányzott 95 km/h helyett csak órénként 80 km/h sebességre volt képes.A legnagyobb hátránya azonban a rövid élettartam volt: 30.000 km-en ként kellett nagyjavitáson átesnie."

-" Az első ZAZ 965-ös 1959 Junius 12-én gördült ki a gyárból majd 18-án ezt követte a sorozatgyártás első probaszériája..................1960 Julius 18-án a gyár hivatalos tesztpilótája tett egy rövid utat Hruscsovval.......................Hruscsovra mély benyomást tett az autó és így szólt róla --szép ajándék a munkásoknak-- Julius 25-én a vezetés szabad jelzést adott.....................Az első sorozat összeszerelése 1960 Október 25-én kezdödött meg és év végéig 1500 példány készült el.Ára: 1800 rubel volt.

Remélem nem untattam senkint! 8-)
Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.14. 18:29

Nagyon érdekes olvasmány.Tehát akkor tavaly ezért volt 50 éves a zaporozsec.Furcsálltam a dolgot mert én is azt olvastam korábban hogy 57 környékén már gyártották.
Köszönöm Fozát márkatársnak! :ugeek:
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.14. 18:30

[quote="IB 64-13"]Egy gyors bemelegítő kérdés:

Kedves IB kolléga.Ez már a sokadik bemelegítő kérdés.Már kezd melegem lenni :lol:
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.14. 18:45

Érdekes, köszönjük !
A kéthengeres boxermotorban - érzésem szerint - meg BMW R-75 gének lakoztak, csakhát a hűtőventillátor, meg a kezdetlegesebb gyártástechnológia miatt szerényebb teljesítménnyel.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.14. 19:11

57-ben a prototipust a moszkvai kisautógyárban, azaz az akkori Moszkvics gyárban és a NAMI Járműfejlesztő Intézet boszorkánykonyhájában fejlesztették, és a fa kisminták készítésénél, véletlenül ráéreztek a Fiat 600-as karosszériájára is. :P
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

ElőzőKövetkező

Vissza: Zaporozsec fórum,beszélgetések,találkozók,rendezvények és beszámolók



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég

cron