Zapo suli

Figyelem!Regisztrálás után kérlek írj egy emailt nekem a szasz.attila@zaporozsec.com-ra melyben benne van a választott felhasználó neved,hogy aktiválni tudjam az azonosítód!

Zapo suli

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.10.07. 18:41

Zaporozseccel kapcsolatos érdekességek,sztorik,legendák
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.10.13. 19:35

Zaposuli 2.
Azt ki tudja, hogy a Luaz-969 M-nél beépített Zapi motoron, miért van 180 fokra elfordítva a karburátor ? Tehát ha szemben állunk a motorral, akkor a légszűrő nem a megszokott jobboldalon, hanem baloldalon van.
Annyit elárulok, hogy nem a légszűrő helyigénye miatt, de a válasz egyébként banális ! ;)
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.10.13. 19:36

Nos azért jó lenne tudni a megfejtést... :S
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: Fozat » 2011.10.16. 20:33

Avatar
Fozat
 
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2011.07.16. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.10.17. 09:47

A Luaz-969 M karburátora azért van elforgatva, hogy ha emelkedőre kapaszkodik, akkor az úszóházban a benzinszint
a főfúvókánál és ezzel a féklevegő keverőcsőben növekedjen, és így a kedvezőbb írányban fog módosul a benzinszint. :|
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.10.18. 09:20

.....tehát ha a benzinszint nő, akkor a keverék is dúsulni fog, ami hegymenetnél éppen kedvező, lejtmenetben persze
majd csökken, de ekkor már csak motorféküzem van. A karburátorok elhelyezésénél erre illik figyelni !
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.10.24. 13:06

Zapo suli 3

Azt ki tudja, hogy a LUAZ 969-M olajszint ellenőrző pálcájának beosztása miért nem azonos a Zapi-ba beépített
Mem3-968 motoréval ?
Tehát a hétköznapi gyakorlatban akkor kell erre felfigyelni, ha Zapi blokkot építünk Luazba vagy fordítva.
Várom a válaszokat.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.11.02. 21:05

A Luazba több olaj kell mert kissé más körülmények között használatos?Nagy igénybevétel-több olaj?
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.03. 07:11

Na jó!Akkor megfejteném! ;)
Tehát:A zaporozsecben a motor kartel a sebességváltó irányába dől,tehát nem vízszintes.
Gondolom a Luazban meg vízszintesen áll a motor,ezért a zapó nívópálcán többnek látszana az olajszint.
Ebből az adódik hogy a Luaz pálcán feljebb vannak a nívó szintek a Zapón pedig lejjebb.

Így van Mr.IB?

:ugeek: (zaporozsecológus)
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.03. 11:46

Tökéletes 110206R kolléga megfejtése ! :) Hiába ráérzett. :P Igen a motor dölésszöge a megfejtés , a Luaz-ban közel vizszintesen fekszik a motor nincs akkora dőlésszöge, mint a Zapiban ,ahol a nivópálcánál csökken, a normál mennyiségű 3,75 l olajnak megfelelő szint. Egyébként a Luazban is azonos a motorolaj feltöltési mennyiség, csak minimális különbség van az olajrendszerben az olajhűtő két emelettel magasabb, a nagyobb motorterhelés miatt.
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.03. 20:51

:D :) ;) :lol: :P :roll: :idea: :mrgreen: :ugeek:
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: szaszatis » 2011.11.03. 20:54

110206R írta::D :) ;) :lol: :P :roll: :idea: :mrgreen: :ugeek:

Most boldog vagy?A földbe döngölsz mindig... :( Remélem legalább egy kettest kapok a tanár bácsitól...
Avatar
szaszatis
 
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2011.07.14. 15:55
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.04. 08:29

[quote="IB 64-13"]Tökéletes 110206R kolléga megfejtése ! :) Hiába ráérzett.
Nem ráéreztem! TUDTAM! :ugeek:
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: IB 64-13 » 2011.11.04. 12:57

Akkor még egy feladat, hogy lehetőség legyen a korábbi gyengébb eredmények kijavítására .
Az talán mindenki előtt ismert, hogy az első futóműnél két beállítási paramétert ad meg a gyár: kerédőlést és az összetartást. A többit is lehet mérni ( utánfutás, csapterpesztés, kanyarodási szögeltérés), de állításra nincs lehetőség. Ha nem megfelelő a mért érték, akkor csak a deformált alkatrész cseréje segíthet.
De mi van a hátsó keréknél, mit és hogyan lehet állítani ?
IB 64-13
 
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2011.09.08. 18:12

Re: Zapo suli

HozzászólásSzerző: 110206R » 2011.11.04. 15:16

Ha ha ha! A hátsó lengőkarok olyan technológiával készültek hogy a dőlésszöget a rájuk ható erők révén enyhe csavarodással kompenzálják,az összetartást a gyárban beállítják,viszont ha szükség van után állításra azt a felfogató bakok mögött elhelyezett lemezkék be ill. ki vételével lehet megtenni.
Hány pontot kapok? :ugeek:
Avatar
110206R
 
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2011.07.17. 12:29
Tartózkodási hely: Itt is ott is

Következő

Vissza: Zaporozsec fórum,beszélgetések,találkozók,rendezvények és beszámolók



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron