Oldal: 1 / 7
Zapo suli
Elküldve:
2011.10.07. 18:41
Szerző: szaszatis
Zaporozseccel kapcsolatos érdekességek,sztorik,legendák
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.10.13. 19:35
Szerző: szaszatis
Zaposuli 2.
Azt ki tudja, hogy a Luaz-969 M-nél beépített Zapi motoron, miért van 180 fokra elfordítva a karburátor ? Tehát ha szemben állunk a motorral, akkor a légszűrő nem a megszokott jobboldalon, hanem baloldalon van.
Annyit elárulok, hogy nem a légszűrő helyigénye miatt, de a válasz egyébként banális !
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.10.13. 19:36
Szerző: szaszatis
Nos azért jó lenne tudni a megfejtést... :S
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.10.16. 20:33
Szerző: Fozat
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.10.17. 09:47
Szerző: IB 64-13
A Luaz-969 M karburátora azért van elforgatva, hogy ha emelkedőre kapaszkodik, akkor az úszóházban a benzinszint
a főfúvókánál és ezzel a féklevegő keverőcsőben növekedjen, és így a kedvezőbb írányban fog módosul a benzinszint.
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.10.18. 09:20
Szerző: IB 64-13
.....tehát ha a benzinszint nő, akkor a keverék is dúsulni fog, ami hegymenetnél éppen kedvező, lejtmenetben persze
majd csökken, de ekkor már csak motorféküzem van. A karburátorok elhelyezésénél erre illik figyelni !
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.10.24. 13:06
Szerző: IB 64-13
Zapo suli 3
Azt ki tudja, hogy a LUAZ 969-M olajszint ellenőrző pálcájának beosztása miért nem azonos a Zapi-ba beépített
Mem3-968 motoréval ?
Tehát a hétköznapi gyakorlatban akkor kell erre felfigyelni, ha Zapi blokkot építünk Luazba vagy fordítva.
Várom a válaszokat.
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.11.02. 21:05
Szerző: szaszatis
A Luazba több olaj kell mert kissé más körülmények között használatos?Nagy igénybevétel-több olaj?
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.11.03. 07:11
Szerző: 110206R
Na jó!Akkor megfejteném!
Tehát:A zaporozsecben a motor kartel a sebességváltó irányába dől,tehát nem vízszintes.
Gondolom a Luazban meg vízszintesen áll a motor,ezért a zapó nívópálcán többnek látszana az olajszint.
Ebből az adódik hogy a Luaz pálcán feljebb vannak a nívó szintek a Zapón pedig lejjebb.
Így van Mr.IB?
(zaporozsecológus)
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.11.03. 11:46
Szerző: IB 64-13
Tökéletes 110206R kolléga megfejtése !
Hiába ráérzett.
Igen a motor dölésszöge a megfejtés , a Luaz-ban közel vizszintesen fekszik a motor nincs akkora dőlésszöge, mint a Zapiban ,ahol a nivópálcánál csökken, a normál mennyiségű 3,75 l olajnak megfelelő szint. Egyébként a Luazban is azonos a motorolaj feltöltési mennyiség, csak minimális különbség van az olajrendszerben az olajhűtő két emelettel magasabb, a nagyobb motorterhelés miatt.
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.11.03. 20:51
Szerző: 110206R
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.11.03. 20:54
Szerző: szaszatis
Most boldog vagy?A földbe döngölsz mindig...
Remélem legalább egy kettest kapok a tanár bácsitól...
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.11.04. 08:29
Szerző: 110206R
[quote="IB 64-13"]Tökéletes 110206R kolléga megfejtése !
Hiába ráérzett.
Nem ráéreztem! TUDTAM!
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.11.04. 12:57
Szerző: IB 64-13
Akkor még egy feladat, hogy lehetőség legyen a korábbi gyengébb eredmények kijavítására .
Az talán mindenki előtt ismert, hogy az első futóműnél két beállítási paramétert ad meg a gyár: kerédőlést és az összetartást. A többit is lehet mérni ( utánfutás, csapterpesztés, kanyarodási szögeltérés), de állításra nincs lehetőség. Ha nem megfelelő a mért érték, akkor csak a deformált alkatrész cseréje segíthet.
De mi van a hátsó keréknél, mit és hogyan lehet állítani ?
Re: Zapo suli
Elküldve:
2011.11.04. 15:16
Szerző: 110206R
Ha ha ha! A hátsó lengőkarok olyan technológiával készültek hogy a dőlésszöget a rájuk ható erők révén enyhe csavarodással kompenzálják,az összetartást a gyárban beállítják,viszont ha szükség van után állításra azt a felfogató bakok mögött elhelyezett lemezkék be ill. ki vételével lehet megtenni.
Hány pontot kapok?