Oldal: 3 / 7

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.11.21. 14:03
Szerző: IB 64-13
Hát eddig nem jött értékelhető hozzászolás, pedig Zapink annyit megérdemel, hogy ezeket tudjuk róla . Az első futóművel kapcsolatos (amit André Dubonnet szabadalmaztatott) kérdés egyszerűsített válasza nem bonyolítom:
előny :mivel kormányzott kerékről van szó: berugózáskor nem változik:- kerékdőlés, - nyomtáv ez a kettő a legfontosabb
a tengelytáv egy nagyon kicsit változik, de ennek a befolyása a stabilitásra csekély
hátrány: mivel döntően farmotoros kocsiknál használják , torziós rugóval kombinálva nagy helyigény (a csomagtér veszít)
ha a "Z karok bázistávolsága nem túl nagy (mint a Zapinál), akkor a kanyar külső keréken a jelentős oldalerő
hatására a Z-karokon kétsíkú (kettős) hajlító igénybevétel keletkezik, ami deformálja azt, és ez kerékdölés
növekedésében nyilvánul meg,

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.11.21. 20:19
Szerző: 110206R
Na....hát megy ez!!! Oda a tíz pont! 8-)

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.11.22. 18:50
Szerző: Fozat
Adalék a Zaporozsec tipusokhoz!
Mozgáskorletozottak részére gyártott tipusok.

" ZAZ 965 AB az egy vagy mindkét lábukat nélkülözőknek
ZAZ 965 AR az egy lábukat és egy kezüket nélkülözők részére
ZAZ 965 S Posta részére kormány jobb oldalon,hátsó ablakok belemezelve,hátsó ülés
helyén egy leveles láda.


ZAZ 968 B egyik lábukat sem tudják használni
ZAZ 968 B2 egyik lábukat tudják csak használni
ZAZ 968 P egyik lábukat és egyik kezüket nem tudják használni . " :o

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.11.22. 19:47
Szerző: IB 64-13
még valami a rokkant autó témához: a 968M-nek is volt rokkant változata, ez volt a 968M-005, ami a kismotorral volt szerelve( 28 DIN LE) és olyan kedvező menetdinamikai tulajdonságokkal rendelkezett, hogy gyári adat szerint a gyorsulása 80 km/h sebességre szélcsendes időben 2 személy terheléssel síkúton rendesen bejáratott üzemmeleg motorral 28 azaz huszonnyolc másodperc volt :lol:

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.11.22. 20:06
Szerző: Fozat
Igen erről is olvastam ebben a könyvben csak annyi mindent nem akartam már ide beírni.

BIG_0009539361.jpg
BIG_0009539361.jpg (5.69 KiB) Megtekintve 25205 alkalommal.

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.11.23. 17:44
Szerző: szaszatis
Fozat írta:Igen erről is olvastam ebben a könyvben


Majd akkor elkérném ezt a könyvet!

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.11.23. 19:41
Szerző: Fozat
Majd akkor elkérném ezt a könyvet![/quote]


Bár mikor szívesen!De ha addig nem találkoznánk és nem felejtem el akkor amikor jön hozzám a kollégád elküldhetem vele csak szólj neki is / nekem is :oops: / hogy adjam oda neki.

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.11.23. 19:42
Szerző: Fozat

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.12.05. 17:09
Szerző: IB 64-13
hétvégén egy 73-as MeM3-968-ast hibafelvételeztem, fő, vezérműtengely csapágyhelyek stb. és a számok bűvöletében
közzéteszek néhány számítási adatot.
1. A motor fallagos fogyasztása gyári adat 245 g/LEó ez egyszerű számítással megfelel: 25.42 % hatásfoknak, a bevezetett
kémiai energia 3/4 része tehát veszteség: hő, ventilációs és hidraulikus munka
2. Az állóhelyzeti fűtés hatásfoka gyári alapadatok alapján is kiszámításra került az elektromos fogyasztást is figyelembe-
vettem : 67,06% a maradék 33 % a kipufogógázba és a kazántest sugárzási hőjébe megy el
3. Elméleti gázsebesség a nyitott szívószelepnél, max.terhelésen 4500 1/min fordulatszámon 12.36 m/s 8,55 mm szelep-
emelést és 34 mm szelepátmérőt feltételezve
4. Elméleti gázsebesség a karburátor 22 mm- nagytorkában teljes gáznál 4500 1/min mellett: 118,43 m/s
persze ezek az áramlási sebességek a valóságban az áramlási veszteségek miatt 20-25%-al csökkennek.

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.12.05. 21:02
Szerző: 110206R
Ez tök jó!! :ugeek:

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.12.05. 21:10
Szerző: szaszatis
110206R írta:Ez tök jó!! :ugeek:

Kíváncsian várom,hogy hol és mikor fogom ezeket az adatokat használni :)

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.12.05. 21:19
Szerző: 110206R
Hát ma,amikor elolvastad :-)

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.12.06. 14:47
Szerző: IB 64-13
Egyébként ma a 25 %-os motorhatásfok megdöbbentő , a mai korszerű harmadik generációs common rail kisméretű ( nem Nohab, vagy M 62 ) diesel motoroknál ez az érték 39-44 % körül van, illetve a mai közvetlen befecskendezésű turbós benzineseknél 33-36 % :o

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.12.06. 19:32
Szerző: 110206R
A villany mozdonynál meg 97-98% :ugeek:

Re: Zapo suli

HozzászólásElküldve: 2011.12.09. 20:04
Szerző: IB 64-13
hu az óriási lenne, ha egy V43-asnál a trafó, teljesítményelektronika (tirisztor) és a vontatómotor összesített hatásfoka
98 %-ból kijönne, mert a tirisztorokon - intenzív hűtés nélkül - tojásrántottát lehet sütni :lol: